Honey, I'm home!

I torsdags morse så flög vi (vår värdmamma, Anna, och jag) till Phoenix där vår värdmammas dotter Carolyn bor. Eftersom det var St. patricks day så hade vi fixat gröna fjöderboor och gröna tiaror och på kvällen så gick vi ut ett helt gäng till en Irlänsk restaurang, vilket var superballt. St. Patricks day är jättestort här så alla hade på sig grönt och det var helt smockfullt på restaurangen vi gick till.
Morgonen efter så packade vi en minibuss full med packning och människor och åkte upp till Sedona, en stad i Norra Arizona. Vi var åtta personer sammanlagt. Vår värdmamma, Anna och jag, vår värdmammas dotter Carolyn, hennes kille med hans två söner och Daryan (gamla läsare kanske minns honom, han bodde hos oss de tre första månaderna).
Det tog ca tre timmar att komma till sedona och efter att vi checkat in döär vi skulle bo och dumpat av all packning så åkte vi och åt lunch i den lilla staden. På kvällen spelade vi alla minigolf :)
Dagen efter så var det bara att klämma in sig i bilen igen och köra ytterligare en timma norrut till Grand Canyon!
Det var så himla häftigt! Det är så extremt stort. Jag har nog aldrig känns mig så liten.. Bilderna visar bara en ynka liten del, det går inte att förklara hur maffigt det var.
Efter två kalla timmar så åt vi lunch och åkte tillbaka ner till Sedona där vi grillade cheeseburgare till middag. På kvällen så spelade vi ungdomar minigolf igen och vi hyrde en skräckfilm och åt popcorn ;) Sent på kvällen så gick vi allihopa och satte oss i en stor och supervarm pool och snackade tills midnatt.
Sista dagen i Sedona så spelade vi minigolf (igen) och mini-tennis (se bilder och video) innan vi åkte på ett superläskigt Jeep-safari. Vi bodde i ett område som är känns för dessa Jeepturer så vi tänkte att det skulel vara en kul idé att pröva på. Det visade sig inte vara det mysigaste man varit med om direkt... Vi åkte över branta kullar och bredvid en massa stup så jag höll på att dö lite inombords några gånger. Trots detta så var det ganska ballt faktiskt :P
På kvällen grillade vi och gick till Jacuzzin igen.
Morgonen efter så packade vi ihop och åkte tillbaka ner till Phoenix där vi tog det lungt och vilade upp oss under förmiddagen för att sedan gå ut och bowla allihopa. Jag vann första ronden *stolt*
Igår så åkte vi tjejer till ett stort shopping center och åt lunch och kollade i affärer och senare på kvällen så hade vi bjudit in massa folk på middag och senare grillade vi S'mores!!!!!!!!! <3 <3
S'mores är jätteamerikanskt och det är en grillad marshmallow emellan två kakor med en ckokladbit i mitten. SÅ HIMLA GOTT!
Imorse så flög vi hem på morgonen och sen dess har jag Skypat med mamma och pappa, tvättat två tvättar och dushat (jag luktade brasa..)

Bilder från vår Arizonaresa:


Anna och jag pyntade för middag på en irlänsk pub/restaurang - St. Patricks' Day


Syrran och jag med våra fjädrar och tiaror innan middag


Jag

Morgonen efter bar det av mot Sedona:

Ett av alla kiss-stop :P Red Rock mountains i bakgrunden





Grand Canyon dagen:

På vägen upp såg vi snö för första gången under vår tid här i USA!!


Det var superkallt! Jag är inte van vid kyla..


Bob, Carolyn och Daryan är sömniga i bilen..


ahahha


GRAND CANYON!









Det var så sjukt stort!!!
























Jag följde mina drömmar, och se var de tog mig!












Denna bild var läskig att ta. Som ni ser så finns det inget staket och några nanocentimeter bakom oss finns ingenting = STUP (Mamma jag var jätteförsiktig!!)


Jag fattar inte hur Anna vågade gå ut här....

Jag kröp. Var alldeles för rädd för att gå ut där....
2-17 personer dör i Grand Canyon varje år. Just sayin'


Anna stod - jag valde att sitta ner och hålla i mig :P
Det syns inte så bra på bilden men det var nog de djupaste stupet jag sett i mitt liv bakom mig. Fatta hur rädd jag var!!!


Anna är galen. Jag vågade inte gå ut här....








En ekorre!


Titta så nära jag kom!


Anna på ytterligare en läskig plats


En megafågel - den var jättestor i verkligheten!


Tillbaka i Sedona:



Minigolf! Jag vann sista dagen :):)


I de små husen där vi bodde


När vi gick och hyrde film :)

Carolyn (vår värdmammas dotter) har massa bilder som hon ska skicka till oss snart :) Jag lägger upp dom så fort jag får dom.

Nu är det sovdags!för mig. Imorgonbitti är det gymmet som gäller! :)

Kommentarer
Postat av: mormor o morfar

Hej gumman. Roligt att ni varit på en liten resa, vilken natur vilka höjder o stup.Morfar tyckte det fattades indianer. Här hemma går det långsamt mot vår, men solen visar att vi går framåt. Allt som vanligt här,och tiden går för dej. Oj så roligt att snart ha dej HÄR! PUSS PUSS

2011-03-24 @ 20:34:50
URL: http://ellinorinusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0