Min Nyårsafton

På morgonen så fixade jag och Anna oss ganska tidigt så att vi kunde fira det europeiska tolvslaget. Vi hade alkoholfri cider som vi skålade med och jag år gravad lax som jag köpt på IKEA :)


Facelook


Lax och sparkling cider


Anna inväntar tolvslaget...


Meeeeee

Lite senare på eftermiddagen kom Marlene, en tysk utbytesstudent som vi känner väl, och vi snackade tjejsnack i vårat rum tills det var dags att gå på restaurang. Vi bokade bord på ett steakhouse för någon vecka sedan innan vi visste att Marlene, som är super vegetarian, skulle komma. Men det gick bra ändå.
Efter restaurangen hämtade Ruthi och Yero upp oss och vi åkte till kyrkan.
Väl där så sjöng vi tjejer kareoke och åt popcorn. Efter någon timmas kareoke så var det dags att ha mässa så en kille pratade om gud och jesus ett bra tag. Klockan började bli mycket och jag viskade till Ruthi och frågade ifall prästen visste att det var fem minuter kvar till tolvslaget. Ruthi gick och sa till en av tjejerna som höll i allt men de verkade inte bry sig.
Pastorn höll fortfarande på att be när klockan slog tolv men eftersom jag är jag så ställer jag mig upp och börjar öppna vår cider flaska och säger Happy New Year. Folk började kolla på sina klockor och insåg att klockan faktiskt var över tolv.
Efter ett tag så åkte vi hem och sov.
Jag måste vara helt ärlig och säga att det inte var det roligaste nyår jag varit med om om man säger så.


Vi europafolk satt och drömde oss bort till fyrverkerier.
Yero, Marlene och Anna


Ruthi och vår värdmamma


Jag och Marlene försökte ha kul


"Happy New Year!"


My sister


I bilen på väg hem efter ett kyrko-party

Vi kom hem och gick och la oss ganska snabbt eftersom vi skulle upp klockan fyra på morgonen för att åka till Pasadena, en del av LA, och kolla på The Rose Bowl Parade. Det är en jättekännd parad som går varje år den första Januari. Folk övernattar på gatorna för att se den men vi bestämde oss för att komma dit tidigt på morgonen istället. Vi kom dit vid sex på morgonen och hittade en bra plats där vi fällde upp campingstolar osv. Vi var fem utbytesstudenter, Ruthi och en annan värdmamma. Klockan nio började paraden och vid tio kom det till oss (paraden är lång).
ALLT är täckt med blommor eller andra växter, ALLT. Det var super häftigt att se!




De hade en svensk flagga!!


Det är inte målarfärg - det är blommor.....


Återigen . ALLT är växter!!





Dessa väggar är täckta med små små frön. INGENTING för visas. Allt måste vara helt täckt med organiska växter.









Fatta att detta är gjort av ris, bönor och liknande!!!





Det var sjukt häftigt att se och det var huuur mycket folk som hellst där! Paraden slutade vid elva och när vi kom hem så somnade vi alla tre (Marlene, anna och jag)

Kommentarer
Postat av: h

hej!

är det varmt i cali nu? och vart bor du?

:)

2011-01-03 @ 14:45:33
Postat av: Rickard

herre guuuud va vacker du är. och håret på bilden "meeeee" är ju bara så klockrent ! ghaa

2011-01-14 @ 12:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0