Kommentera mera!

Jag har lite frågor om vad du tog med dej innan du åkte..

Köpte du mycket skolböcker och sådant? Hur mycket kläder och allt det där hade du med dej? Jag tänkte mer på att man köper väl mycket medans man är där?

Haha tack i förhand, jag ska åka senare och jag längtar verkligen! :D

Hej! Så var det det där med packningen... Du är bara tillåten att ta med din en resväska med en maxvikt på 23 kg. Det är i princip samma mängd packning som får ta med dig om du ska på solresa en vecka i Spanien. Så ja, detta var en sak jag tänkte på mycket. Jag trodde inte att det kunde vara möjligt att packa ner sitt liv i en resväska på 23 kg, men jag klarade det.


TIPS: En lätt men samtidigt stor resväska.
Jag och min mamma gick på resväskejakt och hittade en perfekt väska. Stor men samtidigt lätt.


Den måste vara bekväm också.


TIPS: Svenks flagga, Dagbok/scrapbook och typiska svenska presenter till värdfamiljen


Min familj och min packning tidigt på morgonen den 27 Juli.
Man är tillåten att ha ett handbagage på 10 kg också så väl i New York så köpte jag en träningsväska för att kunna packa ner tunga saker så som dator, skor och saker jag köpte där. Hade min STS ryggsäck plus träningsväskan som handbagage, vilket funkade bra.
 

Sen är det bara att flyga iväg... Minns EXAKT hur jag kännde när jag tog den här bilden när jag var på väg in i planet. Supertaggad och nervös på samma gång.

Packa smart! Jag minns hur vi vägde väskan hela tiden medans vi packade. Vi packade det viktiga först, alltså det jag måste ha med mig och sen var det bara att jobba med me få kg som man hade kvar. Det var ett klurigt pussel, men man klarar det.

Jag tog med mig endast ett par jeans. USA är typ jeanslandet och att köpa jeans här är garanterat billigare än Sverige. Jag reste i mina jeans eftersom de är tunga så på så sätt tjänade jag mer plats och vikt i väskan. Så ja jag köpte mycket kläder här i USA.
Mina skor till exempel. All Stars för 300 kr istället för 700.
Vår/vinterjacka köpte jag här också eftersom det tar mycket plats. Jag hade också tur att hamna i södra kalifornien så jag behövde inte alls tänka på tunga och stora vinterkläder.

Jag köpte inga skolböcker alls. I min skola så lånar man böckerna från biblioteket :)

LYCKA TILL MED DITT UTBYTESÅR!!!!!! :D

Kommentarer
Postat av: kajsa

hej, måste bara säga att din blogg är himla bra! jag har själv tänkt att åka ett år till usa, efter andra året på gymnasiet.

så jag har lite frågor:)

när åkte du, alltså efter vilket år i gymnasiet och hur gammal var du?

är det mycket man behöver betala själv när man väl är där, typ kanske skollunch och annat? hur mycket pengar ungefär gör man av med per månad?

hoppas du svarar! :D

2011-01-16 @ 21:24:53
URL: http://kajsaruth.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej! jag har också tänkt på att åka highschool år, men är lite nervös för placeringen.. Så jag undrar hur det kommer sig att du hamna just i CA ? :)

2011-01-16 @ 21:25:44
Postat av: Linus

hej! jag undrar hur gör du med internet använder du familjens?



ps: din blogg är GRYM!

2011-01-18 @ 22:01:47
Postat av: factory coach outlet

I really appreciate your great effort i have read these comments they are very informative and helping...

2011-03-04 @ 01:11:27
URL: http://www.factorycoachoutlets.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0