Inches, gallons, pounds, miles...

Haha nu kommer jag igen med en fråga.. Men hur är matten där? Dom räknar väl inte med kg, cm, cl, dl och allt sånt där? Dom har väl inch, feet osvosv?
Så är det svårt eller.. ahh..
Haha :)

Hahah detta är något jag aldrig kommer att vänja mig vid. Allting är verkligen helt annorlunda. Om du frågar om avstånd så får du ett svar i miles och om du vill baka så är recepten i cups. Folk klagar om att det är kallt ifall det är 70 grader ute vilket för oss europeer kan tyckas vara bastu-varmt osv. Verkligen allt är helt omställt och det är superkrångligt om jag ska vara ärlig. Jag har dock lärt mig att 80 grader är typ 30 grader Celcius och ifall det ska bli över 100 grader så vet jag att jag ska ta på mig så lite som möjligt för att inte avlida i skolan. Så lite koll har jag, haha.
Jag vet att min längd är runt 5.4 feet och min vikt typ 130 nånting pounds (OBS! INTE kg!)

Matten är däremot lätt. De räknar inte med varken cm eller inches. Det är bara massa x och y:n precis som hemma. I min Anatomy klass så räknar vi dock med amerikanska mått ibland, men det är inte ofta alls så det är ingenting man behöver oroa sig över :)

Kommentarer
Postat av: Andrea

hej, älskar verkligen din blogg, kikar in här varje dag!! :)



Jag har några frågor som jag är nyfiken över och jag hoppas du har tid att svara dem.



1. Du åker med STS eller har jag fel? Har du bra kontakt med din områdesrepresentant och känner du att du kan ringa honom/henne när du vill/undrar över något?

2. Är maten så annorlunda från sverige? Jag menar, käkar de kött och potatis, mackaroner och sånt som de flesta svenska hushåll äter? eller är verkligen ALLT friterat?

3. Jag har hört från andra utbytesstudenter att det är så sjukt viktigt att vara snygg och var supersmal för att få vänner, killar osv. Är det sant att de snygga är med de som anses vara snygga?

4. Har du någonsin känt dig otrygg? Om du ex. går hem från skolan och ser ett "gangstergäng" eller nåt? x] Hör man om mycket mord och så på TV? Eller är det inte så farligt som på alla dessa kriminalserier? ;)

5. Är det mycket uppdelat i skolan? i matsalen? typ att där sitter de populära, där sitter mattetöntarna osv? Haha har ni några "Mean Girls"?



Kram!

2011-01-25 @ 17:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0