Kollar igenom arkivet - NEW YORK

New York resan i sluten på Augusti förra året var bland det roligaste jag gjort och igår kväll kollade jag igenom massa gammla bilder. Enjoy!


Caroline, jag och Carolina under en mallanlandning i London


Sverige och Danmark - min rumskompis! :D


Time Square


Jag, Sofie (Danmark) och Caroline (Sverige)


En göteborska och en australienska på shoppingtur


Sverigex2 + Australien


Jag i Central Park


Monroe och Lovis <3


Caroline, Carolina och jag


Sverige vs. Time square


Vår ledare Mathias "Tan man"



The Big Apple


Jag är cool med min bakåtvända rygga. För ni som följt mig från dag 1 så blev min väska med plånbok och mobil stulen så dagarna efter så ville jag vara på den säkra sidan ;)


En megatrappa mitt i Time Square. 
En av dagarna när vi satt på trappan och försökte svalka oss med vatten så kom ett nygift brudpar upp och ställde sig för att ta foton. Lite ballt.


BILDBEVIS! Jag bloggar tillochmed gående!


Två tjejer från Norge


Tre svenska flickor


Bilden säger de mesta


Sverige, Norge och Australien


Empire State Building


Central Park


Under hela veckan så var vi uppdelade i två grupper och vi hade tävlingar varje kväll. Den sista kvällen så var det final. Under veckan så hade vi fått några timmar på kvällarna att komma på en idé och öva inför finalnummret.
Gruppen jag var i bestämde oss för att göra en parodi på vår New York resa så vi klädde ut oss till våra ledare och spelade upp sceener från händelser under veckan. Jag spelade en cheerleader som vi hade haft en träning med allihopa för att testa på cheerleading. En ledare och alla killar ville ju vara så nära cheerleadern som möjligt så det är därför de står bakom mig.... ja som sagt så var de hela en parodi.


Cheerleadern som var vår instruktör började blöda näsblod hela tiden när hon gjorde volter så det är därför jag har papper i näsan. Till höger i bild ser ni cheerleading choachen som spelades av en tjej från Finland
 och till vänster i bild är en av våra ledare Alana som också spelades av en finsk student. Vi hade så himla kul medans vi planerade och övade till detta!


Jag och coachen.


Shopping!


Jag och min rumskompis från Danmark



Norge, Sverige och Danmark


Under Circle Line - en båttur runt Manhattan


NY by night


I ett MEGA shopping enter under en dag då det regnade. På bilder ser ni Sofur från Danmark, Monroe från Australien, Caroline från Sverige och Antoine från Frankrike


Jag och min danska rumskompis igen :)


I en ToysRus store. Den var helkt sjuuukt stor - Hur många leksaksaffärer har två våningar med bara barbies och ett pariserhjul mitt i?


I en skolbuss på väg till shoppingcentret


Ni kan se mig bakom min skosula :P


Nymanikyrerade naglar med nya armband. Jag valde ett orangefärgat nagellack :)


Vi fick som sagt testa på Cheerleading


Vi lekte lite under Circle Line - Caroline och jag


Vår ledare Alana från Canada ville också vara med. Har nog aldrig skrattat så mycket som jag gjorde under New York resan.  


Vi tjejer med nyköpta vita skor uppe på Top of The Rock


Jag fastnade för den fina utsikten. typ.


Carro också


I <3 New York


I väntan på hissen upp i Rockefeller Center


Jag vet inte riktigt vad vi gör..


Vi tjejer på Time Square


Vi hade så jävla kul. Minns detta som om det var igår.


Jag och Carro på Planet Hollywood


Carolina och jag


Nydushade jag med min tuffa ryggsäck och Carro


Vi spelade volleyboll en av kvällarna i solnedgången med utsickt över manhattan. Jag hade jordens mest balla känsla i magen - mitt åt hade börjat.


Volleyboll på stranden



Carro, Carolina, Larissa, jag och Maddie


Vi tjejer

Carro och jag


Efter att vi badat i en pool så hittade vi av en slump en tom gympasal på Campuset. Vi sprang runt i bikini ett tag och lekte High School Musical (ja de måste ha sett ganska udda ut). Mitt under vår "normala lek" så kommer ju SÅKLART ett helt basketlag in och ska ha träning. Kul. jag har nog aldrig sprungit så snabbt i mitt liv.


Jag är inte riktigt normal - men kul hade vi :)


Vilsna i Central Park


Central Park


Utanför STS kontoret. Vi skulle ut och ta en joggingrunda om jag inte minns fel.


Mot fotbollsplanen!


Jag hade det ganska kul, hehe.


Oupps, jag spillde lite.

Det var typ sjuttioelva grader varmt så jag försökte svalka mig lite

He.He he


På fotbollsplanen


Jag gjorde en lite lycko-kullerbutta. Det heter Rullekråke på Norska, jag tyckte det lät jättekul.


I väntan på att få testa på baseball. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med basebollen.....


.......


BASEBALL!


Vår ledare Alana :)


Bilderna ligger väldigt blandade. Detta är en bild från när vi preciiiis landat och fått våra väskor i NEW YORK!!!


Mitt lag!


Lag nr. 2


Carro på planen


Tar sikte mot Manhattan


Laddade brudar!


Crazyyyy! En bild tagen under en sightseeing


Mitt första Starbucksbesök i USA. Carolina hette visst Carol...


Antoine från Frankrike och Oskar från Sverige innan en av alla tävlingar :)


Nu vinner vi!


Efter ett dopp i poolen så hade jag glömt att ta med mig torra underkläder så det var till att dra på dig kläderna på den blöta bikinin. Det slutade såhär..


Och såhär..


Skolbuss!


Carolina vs. Time Square

En bild säger mer än tusen ord


M&M affären!


M&M butiken var "bara"  typ tre/fyra våningar.






Jag var på en billboard i Time Square!!!! Man kan se våra gula ryggsäckar uppe i hörnet om man tittar noga :)


Manikyr under en regnig dag :)


Lite skoj i bussen


Innan Finalen sista kvällen. Boys goes Sex and The City! Danmark, Sverige, Schweiz och Frankrike


Genrep..




Martin från Skåne.. Oj nej jag menade såklart Carrie från New York!


Showtime!


Martin och Carro under den sista kvällen


Disco!


Martin klättrar


Sista kvällen efter finalen hade vi fest! Partyyyyyyyy!!! På bilden ser ni Maddie från Australien och Larissa från Finland :)


Monroe från Australien försöker packa


Monroe och Caroline


The boys under finalnummret




Lovis från Göteborg spelade en fet kock.


I skolbussen..


Bilden får tala för sig själv


Sista kvällen! Norge, Finland, Sverige och Norge

I LOVE NEW YORK!

Kommentarer
Postat av: Katta

Vilka härliga bilder Ellinor !! Man blir så glad av att titta på dem. Måste kännas härligt att ha allt detta i minnet, vilka upplevelser du varit med om ! Var rädd om dig och ha en bra vecka :) Många kramar fr Katta

2011-02-22 @ 09:12:55
Postat av: Anonym

Härligt!



Btw, har CarolinA någon blogg? :) kram

2011-02-22 @ 15:11:26
Postat av: mamma

Hej gumman, jag håller med Katta vilka underbara bilder! Vilken glädje:). Nu längtar jag efter dig ännu mer...P&K

2011-02-22 @ 15:56:23
URL: http://ellinorinusa.blogg.se/
Postat av: Rita

Du skriver så man blir beroende!

2011-02-23 @ 20:29:41
Postat av: karin

åh vad roligt att kolla på alla dem bilderna! ska nämligen själv få uppleva new york med sts!

du har en jättefin blogg, brukar titta in här ofta :) kramkram

2011-02-23 @ 23:25:46
Postat av: mormor o morfar

Jag säger som mamma , när man ser dej på så mycket bilder så längtar man så efter dej.Här är det kallt kallt, men soligt det ska bli lite mildare nu säger dom. vi får se.Morfar ska nu ut ock jobba jag ta en promemad ställa mej i lä i solen en stund. KRAMAR

2011-02-24 @ 11:26:19
URL: http://ellinorinusa.blogg.se/
Postat av: malin

Blir grymt avundsjuk att inte jag får uppleva allt som du får göra pga att det är så dyrt att vara utbytesstudent! Du verkar ha det toppen! :)

2011-02-24 @ 23:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0