Update from California

Hejhej Sverige! Jag och Anna satt i skolan idag och planerade vad exakt vi skulle göra när vi kom hem eftersom vi har så mycket att göra. Vi bestämde oss för att börja med matte direkt när vi kommer hem men när vi väl var hemma så kom jag att tänka på er där hemma i sverige.
"Anna we need to blog!!!!" was the first thing that came out of my mouth when we came home so here I am. We decided to blog for 30 minutes and then do math.. Det gick inte så bra. Efter lite facebook och skype med mammam och pappa så passerade vi trettio minuter för att tag sen. Oups we did it again :P
haha nej men vi är duktiga i skolan faktiskt men det jobbigaste är att vi har läxor VARJE DAG I VARE ÄMNE.Jag skojar inte. Det är en av de största skillnanderna mellan svenk och amerikansk skola (jag har svårt för att skriva på svenska nu haha.. det känns jättekonstigt!). I alla fall så har vi MASSA läxor hela tiden men de är inte alls svåra de tar bara väldigt lång tid vilket inte är så kul. Hemma i Sverige har vi mindre läxor men istället har vi prov osv. Men jag börjar vänja mig vid skolsystemet här nu.
Jag har också vant mig vid att gå runt bland palmer i skolan mellan mina klasser och att varje morgon ta på mig de kallaste jag har dvs. shorts och linne. Det är VARMT! September är deras varmaste månad så snart kommer det bli kallare = 20 grader.
Jag och Annan försökte få in lite ligga-vid-poolen-tid i vårt tuffa tidsshema (som vi följer så bra) men det gick inte. Men imorgon kommer vi nog få tid - det är fredag!!!!!
Imorgon har vi en halvdag i skolan vilket betyder att vi slutar runt tolv (YAY!!!!) eftersom alla Seniors ska ta ett så kallat Senior Panoramic Photo.

Igår efter skolan så åkte jag och Anna med våra nya vänner Vanessa och Desiree (TJEJER!) till en nagel salong och fixade våra naglar och det blev skitbra! Jag kan inte fatta hur det kan vara så billigt också, 20 dollar för långa akrylnaglar men fransk manikyr. Najs. Så vi tjejer satt där och snackade och efter det åkte vi till enn pizza ställe och åt innan vi åkte till ett mall och köpte vita t-shirtar som vi tryckte stora och röda bokstäver på. Jag tryckte Sweden i gult och blått bak på ryggen och det blev skitsnyggt!


Tjuvtitt på min T-shirt - resten får ni se imorgon!


My nails :)


Min kalender med Lagy Gaga på och mina naglar :)


My nails again :P

Vad annars har jag gjort dessa dagar... Jag och Anna åkte till mallet tidigare i veckan och fixade abonemang till våra mobiler istället för att stätta in pengar hela tiden för det var jobbigt. Så man kan halvt säga att vi har bott i shopping mallen och i våra skolböcker :P

Nu MÅSTE jag plugga.

Kommentarer
Postat av: mormor

HEJ vår gumma. det verkar vara mycket plugg men ni har kul med, så det är bra.Nu åker vi till landet får nu vänta med att läsa din blogg.Ringer till mamma för att höra om dej Vi hörs.Längtar efter dej, 2 mån har gott. Kramar från morfar o mormor

2010-09-17 @ 12:40:51
URL: http://ellinorinusa.blogg.se/
Postat av: Naaaadia

Hey you! Gud vilka naglar du fick, och till vilket pris! :O Avundsjuk... Och vad glad jag blir att du har på dig det fina flygplanet :D:D:D Ha det bäst och fortsätt blogga på :) SAKNAR <3

2010-09-17 @ 16:05:33
Postat av: Maria Gylfe

Ha ha du börjar bli lik faster (Naglarna) Puss gullungen

2010-09-17 @ 22:07:04
Postat av: SANDROUW

ÄNTLIGEN en uppdatering! gud vad bra du verkar ha det och jisses vad snygg du är på bilden!!! :D

jag ser att du har ett väldigt fint armband att matcha till dina fina naglar ;) <3



btw så saknar jag dig väldigt mycket! det känns lite konstigt att aldrig se dig i skolan eller på morgonen vid vega där du redan stått och väntat på bussen i 10 min medan jag kommer springande ;P

<3 <3 <3

2010-09-18 @ 14:55:21
Postat av: Lolloooo

Ellis jag vill att du ska uppdatera oftareeee! Jag vet att det kanske är jobbigt men det är så kul att höra om allt du gör!



Och så saknar jag dig också.. <3

2010-09-18 @ 17:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0