Svar 2

Anonym:
Hur liberala är folket där borta egentligen? teehee


Svar: Jag antar att det beror lite på vart du befinner dig i USA. USA är ett stort land och delstaterna skiljer sig mycket från varandra. Här i Californien till exempel är folk mer liberala om man jämför med exempelvis Texas.
Jag vet inte riktigt heller om du menar liberal politiskt sätt eller liberal som i "fri".
Californien har en väldigt blandad population. Vi gränsar till exempel till Mexico så vi har väldigt mycket Hispanics här men också en del asiater. Som sagt, det är en väldit blandad folkgrupp med mycket blandade religioner vilket gör det svårt för mig att svara på om "folket" är liberala eller inte. Det beror mycket på vart du kommer ifrån och vilken religion du utövar. Jag är också övertygad om att det är skillnad mellan de stora städerna här (Los Angeles, San Francisco osv.) och de mindre samhällen som finns. Sen har det också att göra med hur man ser på liberal. Vad är liberalt och inte?

Jag kan bara svara ifrån vad jag sett och upplevt här och det jag kan säga är att överlag så är folk mer konservativa här än vad jag är van vid. Jag har svårt för att ge er exempel eftersom de exempel jag har inblandar folk i min amerikanska närhet/värdfamilj osv.

Lite fummligt svar kanske men jag vet inte riktigt hur jag ska formurela mig utan att skriva saker som kan "skada" någon här eller som kan tolkas som att jag tycker illa om någon/något. Hoppas ni förstår vad jag menar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0