Fair, Pow wow and other stuff

Jag har mycket, mycket att berätta om. Gud jag har inte skrivit på en vecka! Måste skärpa mig.

I Fredags åkte jag med hela familjen Adams (De är så vi kallar oss eftersom vi är lite udda - Två mammor med fem barn, varav fyra av dem är icke-amerikaner) till La County Fair. Det är en Fair (mässa/marknad) som håller hus under en månad varje år så vi åkte dit på kvällen allihopa. Anna, jag och Yero var sura och trötta innan vi kom dit för vi skulle egentligen träffa kompisar och gå på bio och hänga men så sa våra mammor att vi skulle till The Fair. Skitkul tänkte vi, inte. Iallafall så åkte vi dit på kvällen och väl inne på Fairområdet så ändrades mina känslor. De var ett ENORMT område med massa karuseller, bergochdalbanor osv. och det var massa folk och musik spelades överallt och det var bara allmänt ballt.
En lite rolig grej som hände var också att i kön på vägen in genom biljettluckorna så träffade vi av en slump vår kompis Vanessa som var där med hennes mamma och de hade extra biljetter till en konsert som skulle hållas där så Anna och jag hängde med på konserten och vi hade ingen aning om vad det var för band men när de började spela första låten så kännde jag igen den! De spelade massa låtar som jag känner igen, t.es "Maneater" och "Out of touch" Jag kollade upp på internet senare vad bandet hette och mamma och pappa ni kanske vet vilka det är, Hall & Oats hette dom. Hela publiken var av generationen äldre men vi dansade med ändå, haha.


Jag tog bilden från vart jag satt i publiken för man kunde se lite av hur Fairområdet såg ut men det var svårt att få till en bra bild, men man ser palmer iallafall :)

En video jag hittade på YouTube - De spelade denna låt på konserten



Efter konserten så gick Anna, Vanessa och jag till en av miljoner olika stånd med mat (mesdadels friterad mat) och vi bestämde oss för att pröva något riktigt äckligt för de hade verkligen allt där på marknaden. Det slutade med att Anna köpte en friterad Smore (Villket är kakor med marshmallows och choklad emellan), Vanessa tog en friterad Snickers (Ja jag vet, jag undrade också hur i h**vete man kan fritera choklad) och jag valde friterade Oreo. Vi smakade på varandras och efteråt så dog jag. Ush, vad vi hade ont i våra magar...
Så för att vila upp oss lite gick vi in i ett "shopping centrum" som fanns där och kollade efter kläder till våra Halloween outfits. Vanessa ska vara Pocahontas och jag ska vara Barbie. Anna vet inte än vad hon ska vara men vi ska tänka ut något bra :)



Nyttigt

Det känns fortfarade som att jag är på semester här ibland förresten. Till exempel på the Fair. Jag gick runt i shorts och linne utomhus sent på kvällen bland palmer, bergochdalbanor och andra turistiga saker. När kommer jag fatta att detta är mitt hem? Jag har varit här i över två månader och jag har nio kvar om jag inte tänker fel. Oktober, November, December, Januari, Februari, Mars, April, Maj, Juni.

På tal om att jag har nio månader kvar så kan jag passa på att berätta att jag saknar er.
Många av mina vänner i skolan frågade mycket i början om jag var homesick och jag svarade nej. Jag svarade nej för att jag inte var homesick och det är jag inte nu heller. För mig är Homesick att må dåligt, vilket jag inte gör. Jag saknar er men jag mår inte dåligt över det. Det är svårt att förklara i text men förhoppningsvid förstår ni vad jag menar. Jag vill tacka alla där hemma som läser min blogg och följer mig under mitt äventyr. Ert stöd betyder mycket mer än vad ni kan ana. En kommentar på bloggen gör mig fullkommligt överlycklig! Så kommentera mera. Jag vill veta vilka ni är som läser min blogg - Har runt hundra läsare varje dag!!!

I söndags åkte jag och min Adams Family till en Indian Pow Wow. Ett Indian Pow wow är en gång om årat och det är när Indianer samlas och firar att de är Indianer. Typ. Det var iallafall något som Ruthi ville att vi skulle se eftersom det är en del av den amerikanska kulturen. Det var häftigt att se Indianer i deras dräkter när de dansade men det var alldeles för varmt ute menans vi var där så jag och Anna satte oss efter ett tag i skyggan och vilade. Över 40 grader är för varmt ibland...

På tal om vädret så har det blivit "kallt". I onsdags förra veckan så var det rekordvärme här i Upland 45 grader. Fatta hur det var att gå till skolan i den värmen. Alla rör sig väldigt långsamt när det är så varmt. Det är liksom lite som att folk är zoombies i skolan. Min skola är ju som sagt utomhus så mellan lektionerna så är alla utomhus och ja, alla är lite som sniglar helt enkelt. Det är för varmt för att skynda :P
Ett par dagar efter den sjukt varma dagen så blixtrade det och åskade under eftermiddagen på grund av att den varma luften vi hade krockade med kall luft. Så igår hade vi 24 grader och idag var det 19. För er hemma i Sverige kanske det är svårt att fatta att 19 grader är kallt men att gå från att ha över 30 grader varje dag i två månader så känns det kallt när det så fort går ner till 19.

Videoblogg som jag gjorde igår :)


Kommentarer
Postat av: mamma

Äntligen ett livstecken!! Ja du har det bra du - här hemma får vi skrapa bilrutorna på morgonen:(.Det är så roligt att se bilder. Och ja visst vet vi vilka Hall & Oates är!! Usch vilka äckliga kakor..Hur mycket har du gått upp i vikt, ha, ha. Love from mommy

2010-10-06 @ 08:48:41
URL: http://ellinorinusa.blogg.se/
Postat av: Farmor

Jag öppnar varje dag för det har kanske kommit något nytt. Förstår inte hur du hinner blogga. Va kul det var med din video där du tränade svenska. Anita Ekberg (fröken Sverige på 50-talet fixade inte det efter en månad)Det är klart att du inte längtar hem eller efter oss. Hur ska du kunna hinna med det? Vi finns i alla fall och det vet du, som en hel armé för dig. Jag synar bilderna ordentligt, även bakgrnden och det är så kuuuuuul! Matts steker fläsk och ska värma bruna bönor, lika hälsosamt som dina grillade chokladbitar. Men gott!

2010-10-06 @ 17:48:53
Postat av: barbie.... em

hahahaha älskar din min 2.35 hahaha och ååh barbie!

2010-10-06 @ 18:23:14
Postat av: mormor

Kom från landet i går Vi har tagit upp båten o plockat lite svamp. Det var så kul att se o höra dej.Vi här förstår om du inte hinner blogga så mycket du har ditt där. Men vi följer dej ock vi ÄLSKAR dej ,KRAMAR.

2010-10-06 @ 19:27:22
URL: http://ellinorinusa.blogg.se/
Postat av: Malin N

Åhh, Ellis fan vad kul att få höra din röst!!!! Jag följer troget din blogg och jag blir verkligen super glad att du lever underbart liv där! Blir verkligen avis ^^ Saknar dig lite tomt i skolan och man tänker på dig när insparks festen för NT drar igång och alla skivor... Ha det bäst! :) <3

2010-10-06 @ 20:38:45
Postat av: Katta

Hej Ellis, Vilket liv du verkar att ha och tänk allt du får uppleva. Njut och ha det riktigt bra. SKöt om dig & hoppas att skolan är lärande. Stor kram från Katta

2010-10-07 @ 22:44:27
Postat av: Katta

Hej Ellis, Vilket liv du verkar ha over there. Njut av allt och hoppas att även skolan är lärande och bra på alla sätt. Var rädd och dig & ta hand om dig. Stor kram Katta

2010-10-07 @ 22:45:59
Postat av: Lollo

ååh det känns så bra att se dig! Fast då saknar man dig liksom ännu mer.. dummis..

och förresten, GUD vad du är brun! Jag är avundsjuk. Jag vill också bo i californien!!



jag vill prata med dig.. blä. Kom hem eller nåt nu!

pussar på dig sötitöt

2010-10-07 @ 23:25:45
Postat av: bellen

jag vet vad du menar med att inte sakna för ibland gör man inte det. man vet ju att den andra personen finns där borta nånstans och att man kommer ses igen eller prata snart. jag känner istället att det kan komma vågor av saknad när man kommer på ett roligt minne eller är i en viss situation :)

men självklart saknar jag dig ;)

2010-10-13 @ 20:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0