Mera Halloween!

Bilder från förra söndagen då vi gick trick or treat :)


Detta är en bild vi tog i en av alla halloween affärer - de bygger upp enorma affärer med bara saker för halloween, supercoolt! Jag hittade en Obama-mask som jag tyckte passade bra. Ellinor for President! 




Detta är en bild från kyrkan. De hade en halloweenmiddag så innan det hade blivit mörkt så gick vi dit och åt hamburgare :)




Och så började vi gå... Vissa hus hade helt och hållet gjort om deras trädgårdar till begravningsplatser eller spökslott. Det var verkligen häftigt att se allt. De hade rökmaskiner och blixt lampor så vissa hur var faktiskt läskiga att gå och knacka dörr på...
Man ser inte så bra på denna bild men de hade spindlar över hela taket och spindlar som rörde sig osv.




Detta är då en annat hus - men återigen så är det svårt att visa hur det verkligen var på bild. De hade läskig musik på och blixtlampor med massa olika varelser som rörde sig.




Över allt var det folk, stora som små. Man kan beskriva det lite som en folk/
gatufest. Alla var utklädda!



Anna och jag utanför ett hus (Detta är då ett vanligt hus som de har gjort om helt och hållet inför halloween) med våra små plast pumpor. Jag fick fråga efter en Walmart påse hos ett av husen så att jag kunde tömma min pumpa eftersom den blev full. Vi fick så sjukt mycket godis!!!




Detta hus ser inte så läskigt ut på på bild på grund av min blixt men för att komma till dörren var man tvungen att gå på en gång som var helt röktäckt och lite här och vart hoppade utklädda barn fram och skrämmde mig, creepy!


En kort och onödig film som inte visar mycket mer än att det var massa folk ute på gatorna ;)



Halloween är som ni förstår EXTREMT mycket större här än hemma i Sverige. Det var verkligen kul att uppleva det!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Va då spöken? Martina och jag gick i mörkret på Skogskyrkogården och där kan man snacka om spöken och döingar. Äntligen en levade själ, sa vi till några som vi mötte i mörkret. Vi skulle till en viss grav för att tända ett ljus på en gammal avdelning och gamla gravar så vi måste hålla i varandra för att inte snubbla och halka. (Australiensarna bror) Kul att få vara med om nåt sånt som er Halloween. Farmor

2010-11-08 @ 12:00:50
Postat av: bellen

oj vad satsigt! tänk om det var så i sverige! vad roligt!!!

2010-11-08 @ 16:18:02
Postat av: sandra

ja fett kul det verkar! :)

haha, lite kooh-i-noor-känsla över det där sista huset... ;)



<3

2010-11-09 @ 03:26:38
Postat av: sandra igen

och btw, jag hade lätt röstat på dig som president! ^^

2010-11-09 @ 03:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0