Förberedelser - fyra dagar kvar!

Har varit borta från bloggen ett bra tag nu och anledningen är för att jag knappt varit hemma och inte haft tid. Jag har varit ute på landet och hängt ute i skärgården med båten bland annat.
Jag har verkligen tagit vara på varenda sekund nu de sista veckorna. Jag älskar Sverige!

Igår åkte jag mamma och Oscar (min bror) i jakt på en bra resväska. Vi hade kollat upp på british airways hemsida innan och kollat upp de exakta måtten som en maximal väska får ha. Eftersom jag bara får ha med mig 23 kg så ville vi ha en lätt väska också och efter bara några minuters letande så hittade vi den perfekta väskan.
Här har ni den:



Testade om den var bekväm också...

Sen var det bara att börja packa:



Tips till kommande utbytesstudenter - Scrapbook (den stora rosa saken i min väska) där man kan klistra in bilder, biljetter och skriva ner minnen osv. Som en dagbok fast mer bilder :)

Den andra rosa saken i väskan, My Secrets, är min kommande dagbok. Dom som känner mig väl vet att jag skriver dagbok under sommrarna men nu ska jag fortsätta under hela mitt utbytesår. Jag ska försöka skriva så ofta jag kan iallafall ;)

Ni ser även min lilla svenska flagga som jag köpte på Buttericks härom dagen, den ska jag hänga upp i mitt rum i USA sen :) På Buttericks köpte jag även en hawaii-krans med sverige färger som ni också kan se på bilden ovan. Tyckte det var lite kul :P

Presenter till värdfamiljen:
Pappan - En rolig bok om Sverige från Designtorget
Mamman - Kosta Boda Ljuslyckta Snöboll
Värdbror 3 år - Pippi Långstrump på engelska
Värdsyster 12 år - Smyckesset som man gör själv



Här har jag hunnit packa ner lite mer.... råkade bajsa i väskan också. Konstigt!



Det blir bara mer och mer packning i väskan med det finns ändå mycket plats kvar! Vilken mirakelväska!
Sex kilo kvar att packa efter denna bild. Jag kommer klara det!



Ännu ett hett tips till kommande studenter - Framkallade foton! Jättebra att ha i början när man kommer till värdfamiljen, dels för att visa värdfamiljen, men också ett bra samtsalsämne! Bilderna behöver inte vara framkallade men jag valde att ha det så och det är jättekul att kolla på!
Jag framkallade väldigt blandade kort, bl.a. bilder på familj, släkt och vänner och även bilder på Stockholm, skärgården och högtider så som midsommar och julafton och jultomtar :)

Idag har jag haft avskedsmiddag tillsammans med min ena faster, kusiner och farmor och imorgon är det dags att säga hej då till mina vänner....


Kommentarer
Postat av: Jennyh ♡ Malta, mode & chihuahua

va kul att åka till usa =)

allt bra med dig?



ps. har en tävling i min blogg om du är intresserad.. örhängen i form av vingar :)

http://jennyh.se/2010/july/fly-with-me.html

2010-07-24 @ 01:30:47
URL: http://jennyh.se
Postat av: Lisa

JAG SAKNAR DIG! hör av dig! vi måste ses innan du åker! jag drar till dalarna den 27, så jag kan bara ses idag eller i morgon! puss underbara ellis! <3<3

2010-07-25 @ 10:31:58
URL: http://lisadahlstrom.blogg.se/
Postat av: josefin

hej!

Jag är helt kär i CA, och nej jag har inte varit där :)

Jag ska nog åka på high school year när jag har gått ut 8an ( 2012 /2013 )

det skulle vara superkul om du kunde berätta och visa bilder i ett inlägg om CA och där du är, vilken stad är du i förresten ?



PS: tävlar du i disco? jag med i SS :D

kram josefin

2010-10-14 @ 13:11:41
URL: http://thatjosefinkid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0