Cheerleading!

23:00 amerikansk tid.

Idag har vi fått pröva på cherleading, amerikansk fotboll och simmning!
Amerikansk fotboll var väldigt krångligt men det kändes så himla ballt att vara på planen och ha utsikt över vattnet och Manhattan! Vi bor verkligen verkligen bra!
Cheerleadingen var superkul! Det var riktiga cheerleaders med cheerkläder på sig som lärde oss några danser och vi fick även testa några stunts. Alltså när man lyfter upp någon i luften. Det var så jääävla häftigt att testa på! Men vi höll på att dö i värmen så det var skönt att komma in i poolrummet sen där vi hade tid att bara bada och hoppa runt i vattnet. Jag har det så himla roligt här! Vi skrattar i princip hela tiden.

Efter lunch så gick vi ett gäng människor till en beach-vollybollplan som vi har här precis vid vattnet och vi hade så jävla kul! Första gången jag verkligen älskat vollyboll! Jag har väldigt mycket bilder och jag har försökt att lägga upp dom på bloggen men det verkar inte fungera just nu men jag har lagt upp bilder från första dagen här i New york på facebook så kolla där!

Nu måste jag sova för imorgon ska vi gå upp tidigt för att åka till Manhattan igen! Skriver mer imorgon!

PUSSAR

Åååh jag måste säga en sak. Det är helt sjukt hur du kan bli säkrare på ett språk under bara tre dagar i New York. Jag, Carolina, Caroline (svenskar) pratar engelska med varandra även när vi är ensamma. Det är till och med svårt att få fram svenska ord nu när jag skriver. Min hjärna är inställd på engelska nu så de är de engelska orden som kommer upp först :)

Hoppas ni sover bra hemma i sverige :)


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Gud vad härligt att engelskan kommer så lätt ! Jag är skit nervös för det! Men verkar ju inte vara något problem :D

2010-07-31 @ 12:50:09
Postat av: Lena

Hej hjärtat! Det är så härligt att läsa att du har det så bra! Så bra att du svär lite för mycket.....:) (finns andra synonymer till jättebra än jävla - ha, ha). Vi tänker på dig allihopa! Kramar från mamma

2010-07-31 @ 13:03:18
URL: http://ellinorinusa.blogg.se/
Postat av: Camilla Englesson

Hej Ellinor ! Vad härligt att du har det så fantastiskt. Mamma och Pappa och brosan har precis lämnat Blidö efter två roliga dagar. Otäckt det där med handväskan men samtidigt coolt att få åka polisbil och se stationen. Jag förstår att det känns som det vore en film. Njut av dina sista dgr i NYC. Tips om Ni vill handla billiga kläder är att åka ner till ground zero och gå in på Century 21, öppet från 6 på morgon till sena kvällen. Kram Camilla

2010-07-31 @ 13:13:05
Postat av: Tobias

Fan vad kul du har det! Måste erkänna att jag är grymt avundsjuk på dig just nu... vill också testa på cheerleading;) Det är gött att höra att allt är så bra därborta och att engelskan flyter på bra:) Tråkigt att din väska blivit stulen, hoppas att allt löser sig med VISAkortet och resten.

Massa kramar! Tobbe

2010-08-01 @ 17:11:03
Postat av: Tobias

Fan vad kul du verkar ha det! Måste erkänna att jag är väldigt avundsjuk på dig just nu... Vill och testa på cheerleading;) Det är gött och höra att allt är bra och att engelskan flyter på bra:) Tråkigt det där med att din väska blev stulen. Hoppas att allt kommer att lösa sig med VISAkortet och det andra.

Massa kramar! Tobbe

2010-08-01 @ 17:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0