Krumelur meducin


Det är första December och Anna och jag öppnade första luckan i vår chokladkalender, YAY! Det är så himla krångligt i min hjärna just nu. Idag var det 24 grader och imorgon ska det bli 26. Solen skiner och vädret är sommar för mig. Jul? Nu? Nähä, menar du det? Iallafall så lyssnar jag på julmusik på min dator ibland och då får jag julstämning i kroppen medans jag drömmer mig bort i lussebullebak och snöänglar.....


Ja som ni vet så mår jag ju inte så bra... jag försökte visa med ansiktsuttryck hur jag mår.


Jag med ett av mina många feber/halsfluss-ansiktsuttryck och min chokladkalender :)


Min syster Anna och hennes kalender. Hjärta.


haha ja det verkar som att huset är fullt med bakterier eller nåt - här är Annas hostmedicin.


Min super Amrikanska medicin burk med pencillin som jag fick utskrivet.


Tabletterna är rosa, vilket gjorde mig på lite bättre humör :)


Hahah ja ni där hemma, ni får skratta hur mycket ni vill. Igår sent på kvällen efter att jag hängt på en vårdcentral hela kvällen så åkte vi till ett dygnet runt-öppet apotek och hämtade ut min medicin och köpte lite andra grejer som doktorn tipsat mig om. De sa att jag hade feber så de tipsade mig om Motrin (se bild) som skulle hjälpa mot smärtan i halsen plus feber osv. Efter mycket letende på apoteket så hittade jag tillslut denna burk och togdet till kassan betalade och gick hem. Dagen efter, alltså idag, innan skolan började så tog jag en tablett (jag hade feber och jätteont i halsen fortfarande men jag hade ett matteprov som jag skulle äga. hehe skojja bara).
Iallafall så gick matteprovet bra och jag gick till min nästa klass.... jag blev bara tröttare och tröttare och jag kunde bara inte hålla mina ögon öppna. Jag vaknade till lite gran under lektionen och jag hade skrivit i sömnen! Hah allt var på engelska. Meningen började men massa government ord och gick sedan över till mina tankar.. hahah jag måste ta kort på det och visa mina anteckningar sen. Iallafall så stod jag utanför min danssal därefter och jag trodde på riktigt att jag skulle somna stående. Jag var som ni kanske förstår JÄTTEtrött! Jag har nog aldrig varot så trött i hela mitt liv om jag ska vara ärlig. Jag måste sett ut som en zombie för jag blundade lite då och då medans jag gick.
Iallafall så såg jag senare att denna lilla pillerburk som jag köpte innehåller den tablett doktorn hade tipsat mig om fast en nattversion så man skulle kunna säga att det var ett sömnpiller jag tog. Som ni ser på bilden så står det PM (amerikansk tidsbenämning) på burken, villket jag inte tänkte alls på när jag köpte den. hahahah jaja det är något jag kommer minnas iallafall.

När jag kom hem från skolan idag så somnade jag och vaknade strax efter sex - lagom till middag ;) Jag har iallafall inte feber längre och jag tror sömnen gjorde mycket där.
Nu är klockan halv tio i Kalifornien och nu ska jag sova mig ännu friskare :)

Sov gott Sverige - mitt vita vinterland:)

Kommentarer
Postat av: mamma

Ha, ha lilla gumman! Det var ju nästan lite roligt..Starkt att skriva matteprov med sömnmedel i kroppen. Tur att du inte somnade i korridoren och fått gå till disciplin nämnden igen! Och åkt fast för att ha tagit droger..:) Tänk att ni har så varmt och vi har såå kallt, typ 40 graders skillnad! Jag vill också bo i Californien! P&K

2010-12-02 @ 15:23:27
URL: http://ellinorinusa.blogg.se/
Postat av: Farmor

Ära Annas flaskor med hostmedicin också Day and Night? Tur att du fick den rätta medicinen mot bakterierna i alla fall. Känner till den.

PM trodde jag betydde Post Mortis (Efter döden)Svårt att svälja då egentligen.

2010-12-02 @ 18:39:21
Postat av: bellen

haha härliga burkar men enorma piller! maj gad!

hahaha jag vill se vad du skrev!!

saknar dig krya på dig <3

2010-12-02 @ 22:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0