God Jul!


En bild på mig och mitt julkort som jag fick av mormor och morfar. Jag älskar er!

Här sitter jag i min säng den 25 december och har nu i två dagar firat en amerikansk jul.
För mig är julen här det helt olikt den jag är van vid, vilket var en an många anledningar till att flytta hit ett år. Jag har haft en jättefin jul här på andra sidan atlanten men jag måste vara ärlig och säga att föredrar en Svensk jul. Tänka sig att det tog ett år i USA för att inse hur mycket man uppskattar saker och ting som innan var en fjuttig liten del i vardagen...
Jag har det bäst här i Kalifornien och jag klagar absolut inte på någontng. Det är bara det att jag inser mer och mer hur mycket jag uppskattar saker nu som jag knappt tänkte på innan; en fikastund med en vän, en kram från pojkvännen, sitta och dricka te med mamma i soffan, snacka skit med brorsan, umgås med vänner och släkt, äta middag tillsammans med min familj, rena vikta och strykta kläder som mamma lagt på min säng, köra bil, få hjälp av pappa med vad jag är behöver, dricka vatten direkt ur kranen... listan kan göras lång.

Jag och Anna har storrensat vårt rum idag (ja efter fem månader så behövs det, haha) ovh imorgon bitti är det kyrkan som gäller och efter det ska jag och Anna hänga at the mall och jag ska hämta upp hennes sista julklapp :)

Imorgon kommer jag skriva ett inlägg om min amerikanska jul så kika in här senare.

Sweet Dreams <3

Kommentarer
Postat av: mormor o morfar

God fortsättning på julen gumman. Du skriver o Du

tänker så klokt så man blir riktigt rörd. Vi har haft en fin o vit jul,trevligt på alla sätt o vis.bara du som saknades snyft.Men nästa så....Morfar har åkt till landet f ö

r att titta till det och skotta snö kramar

Pussar ö

2010-12-26 @ 11:32:27
URL: http://ellinorinusa.blogg.se/
Postat av: Farmor

Kvällens höjdpunkt var när du kom in till oss på Skype!

2010-12-26 @ 16:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0