3:e December 16:32 (Los Angeles tid)

Idag är det fredag! Fredag betyder helg och helg är lika med roligheter :)
Denna vecka har gått förbi fort. Som vanligt. Ni kommer få stå ut med att jag skriver detta i typ varje inlägg men jag kan bara inte förså hur fort tiden går! Det är snart jul vilket betyder snart nyår vilket i sin tur betyder att jag varit här halva min tid (!?!?)
Jag flög till New York den 27 Juli och idag är det 3:e December. Jag har alltså varit här i lite över fyra månader.
När jag hade bestämt mig för att iväg ett år som utbytesstudent till USA så hade jag verkligen svårt att förstå hur länge det var, och jag kunde ju inte heller förbereda mig på något sätt heller mer än mentalt. Ja menar det är ju i princip omöjligt att veta exakt hur man kommer känna sig under när man väl är borta på andra sidan atlanten och ska vara borta i månad efter månad. Jag kunde inte annat än bara tänka mig in i hur det skulel vara, och när jag ansökte så visste jag att jag var stark enog för att klara av det men inte kunnde jag veta exakt hur det skulle vara och kännas på riktigt. Hänger ni med mig där hemma?
Iallafall det jag tänkte komma till är att tiden går mycket, mycket fortare än jag kunnat ana. Visst känns det som en lång tid ibland i vissa stunder men min hjärna klarar bara inte av att ta in att jag snart (i Januari) ska få hem brev men information om hemresa... Ush ush.
Jagkan passa på att prata om hemlängtan också när jag är igång. Som sagt så har det gått ca. fyra månader sedan jag vinkade av Sverige och flög till New York (Därefter vidare till LA efter en vecka). Jag har aldrig varit borta från min familj och vänner så här länge och jag har aldrig varit borta från Sverige fyra månader heller. Om jag inte minns fel så skrev jag ett inlägg för ett tag sedan om hemlängtan. Känslor förändras och saker händer. Min hemlängtan nu är inte som det var då så detta inlägg kommr nog vara lite annorlunda än det förra jag skrev om att längta hem. Eller vänta, låt mig ändra ordet längta till sakna istället.
Längta för mig är att man vill hoppa över allt annat och bara komma till vad man längtar till. Låt mig förklara mig lite bättre. Om jag skulle säga t.ex. "Åh, jag längtar tills vi ska åka ut med båten". Om jag skulle säga så så menar jag ju typ okej, låt mig bara komma till den dagen då vi ska åka ut med båten.
Så jag vill absolut inte säga att jag längtar hem för det gör jag inte. Jag vill vara här mitt år och jag vill ta vara på tiden jag har kvar osv.
MEN sakna däremot är annorlunda. Att sakna något betyder, för mig, att man gillar det man har och vart man står men man saknar något. Det man saknar vill man ska vara där med en även fast man har det bra. Hajjar ni? Jag försöker förklara så gott det går.
Iallafall. Åter till där jag startade. Jag SAKNAR Sverige, Jag Saknar min familj, jag Saknar mina släktingar, mina vänner, min pojkvän, klasskamrater, Sl bussar, tunnelbanor, snö, lussebullar, vatten direkt ur kranen...... Ja, det är en del saker jag saknar helt enkelt. Att jag saknar betyder absolut inte att jag har det dåligt på något sätt. Absolut inte. Jag har det helt underbart och jag lever min dröm. Väck mig inte! :)

Nog om  hemlängtan  hemsaknad.

Denna vecka har jag skrivit prov, lämnat in läxor och andra skolarbeten som jag gör varje vecka men inte skriver så mycket om eftersom det är tråkigt att skriva om. Och läsa om för del delen. Jag har även blivit sjuk, fått antibiotika, blivit bättre (känner mig i princip frisk), dansat när jag kunnat, ätit orange chicken med Anna (vår absoluta favorit), gått på skol-rally idag vilket är superkul, städat rummet, julpyntat lite i vårt rum, gått ut med hunden, gungat i parken med Anna, handlat på Walmart, plus annat.

Dagens, rättare sagt kvällens, planer är att gå på skolans HipHop-show tillsammans med Andrea, Liz och Nathalie ikväll och efter det hänga och kolla på film med Vince, Michael Black och.... ja lite annat blandat folk. Vi kanska drar på bio om vi inte har en bra film. Vi får se helt enkelt. Kommer säkert bli kul :)



När jag laddade upp filmen på datorn så upptäckte jag lite fel i mitt språk.. I början så säger jag "Här lever jag" istället för här bor jag. På engelska så säger man ju "live" så jag antar att jag blandade ihop dom lite. Sen säger jag dog istället för hund som ni säkert hör.. haha lite kul det där med språket.

Kommentarer
Postat av: mormor o morfar

Vilken fantastsk tjej du är ,det är en konst att uttrycka känslor som du klarar så bra. Du brås på din mamma hon är bra på det. Roligt att du mår bättre nu. Här är det lördags morgon det snöar ute, morfar är i täby centrum som vanligt med pojkarna o spelar på hästar,tror de ska vinna varje gång ha ha . älskar dej

2010-12-04 @ 10:10:51
URL: http://ellinorinusa.blogg.se/
Postat av: mamma

Hjärtat, jag håller med om att tiden går fort. Fick nyss mail från STS där de skriver att info om hemresa kommer i mitten av januari!Jag både saknar och längtar efter dig...Jag är så lycklig att du har det bra under ditt år i USA, samtidigt som jag egoistiskt vill ha dig hemma också. Jag vill kunna krama dig, ligga bredvid dig och klia på ryggen, mysa i soffan. Det kan inga bloggar, facebook eller skype ordna. Längtar och saknar dig. Mamma

2010-12-04 @ 13:26:40
URL: http://ellinorinusa.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tycker det är grymt kul att läsa din blogg! Har frågat mamma om jag kan åka bort till usa i ett år som du och just nu går det inte så bra att övertyga henne.. Hoppas du har det bra resten av tiden! Och förresten :D Kan inte du lägga upp fler videobloggar är så kul att se :) Kram

2010-12-05 @ 21:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0