Manhattan igen!

22:15 amerikansk tid.

Jag är såå svettig just nu! Vi har varit på Manhattan hela dagen och vi kom hem nyss och vi åkte en gul skolbuss hem och det var så jävla kul! Vi hade partymusik på så vi dansade och sjöng med och det var bara så sjukt roligt! Jag har skrattat nonstop i timmar!

Imorse gick vi upp tidigt för att ta den gula skolbussen till Manhattan och när vi kom dit så hade vi några timmar fritid innan vi skulle äta på Planet Hollywood. Sophie från Danmark, Linda från Norge och jag shoppade lite först vid times square med sen gick vi till en ENORM m&m affär. Det var tre våningar fulla med m&m godis och m&m saker! Efter det gick vi till toysRus och den affären var ännu större. Det fanns ett pariserhjul som man kunde åka inne i affären och de hade en avdelning med två våningar med bara Barbie! Jag dog lite.

Lunch åt vi på Planet Hollywood och vi fick hur mycket mat och cola som hellst! All mat och alla aktiviteter är betalada för det ingick i priset så jag har inte betalat några andra pengar än de pengar jag spenderar när jag shoppar. Planet Hollywood är en restaurang som påminner om hard rock café men istället för instrument så har de kostymer och sceenkläder från kändisar på väggarna. Såg bland annat kläder från Twilight och skor från Trollkarlen från Oz. De hade även en dj som spelade musik hela tiden och helt plötsligt säger han ut i högtalarna: "Welcome to Planet Hollywood STS Exchange Students" och så visades den texten på stora skärmar runt om i restaurangen :)

Efter lunch gick vi till Rockerfeller center och åkte upp till toppen. The top of the Rock. Det var super häftigt! Utsikten var helt otrolig och vi tog massa bilder! Jag gick med Caroline och Carolina (sverige) och när vi var där uppe så kom det ett kinesiskt par som tog massa kort på oss och jag fick sitta i den kinesiska fruns knä.. Det var lite kul faktiskt. Kanske tog de bilder eftersom att vi alla är blonda och hade i princip likadana kläder på oss :P

Efter Rockerfeller Center så hade vi fem timmar fritid med vi var  ganska trötta så vi satte oss och tog en paus på Starbucks och efter det hängde vi på Time Square där vi spenderade många timmar och bara snackade.

När klockan var sex så var det samling igen och vi fick vår middag och gick till en hamn där vi tog en sightseeing båt, Circle Line, runt Manhattn och förbi Frihetsgudinnan. Resan tog ca. tre timmar och det var så himla mysigt när solen gick ner och allt ljus bara lös upp men efter ett tag gick vi in till alla ledare och vi var riktigt flummiga. Vi kunde inte sluta skratta!

Och sen vet ni ju vad som hände på bussen hem. PARTY!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0