Början på min andra vecka i Upland High

Hello Sweden!



Jag har det fortfarande underbart här borta i Upland California och vädret har blivit mer behagligt nu. Förra veckan hade vi över 40 grader varje dag (förutom nu i helgen) och jag dog. Nästan. Jag vill verkligen inte klaga för jag älskar värme men det var verkligen för varmt. Det är få gånger i mitt liv som jag varit med om en sån värme och det går knappt att beskriva. Jag och Anna gick till poolen en dag för att svalka oss och det tar ca. tio sekunder att gå dit (poolen är i princip bredvid vårt hus) och bara den lilla biten var jobbig att gå. Plus att man måste ha vatten med sig när man går för att hälla över flipflopsen, annars bränner man fötterna och det gör ONT!
Men som sagt så har temperaturen gått ner väldigt mycket nu under helgen så idag var det bara runt 25 celcius och jag och anna var nog seriöst de enda personerna på hela skolan som hade shorts... de andra 3 998 studenterna hade jeans. De tyckte det var kallt.

Nu sitter vi hemma och ska snart börja göra läxor, igen. Vi har test imorgon på 60 Anatomy ord. FATTA! Jag kan inte ens säga de på svenska och nu är det engelska som gäller. Jag skrev definitioner av ALLA orden igår på engelska så jag hoppas att det går hyffsat snabbt att lära sig dom.


Kommentarer
Postat av: Britta Palm

Det är lite svårt att se texten för bilden på anatomin. För mig är det latin på riktigt och precis så här var det då jag började på sjuksköterskeskolan. Jag känner igen mig. Lovar att du har nytta av de här kunskaperna för latin är internationellt. Tänker på dig jämt, ska du veta Kram Farmor

2010-08-31 @ 12:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0