Jaccuzzi - Spa


Här är våran Jaccuzzi eller vårt Spa som folk säger här i Amerika.
Vi har som ni sett på tidigare bilder en "pool area" i vårat område. Det är lite som en kvartersgård så det är inte bara vårat utan hela vårt grannskap delar på det men det känns som vårat för vi har inte sett en enda människa förrutom oss i detta poolområde sen vi kom hit för ca. två månader sen. Iallafall, jag tänkte berätta lite om bilden här ovan. Ibland när Anna och jag pluggat en hel dag eller bara behöver slappna av och prata så smyger vi hit. Det är superhärligt! Och dude, denna pool är VARM och jag menar verkligen varm. Man får kliva i ett steg i taget för annars bränner man sig. Men när man väl kommit i och vant sig vid vattnet så är det helt perfekt. Så det är här jag och Anna sitter om vi behöver prata. Love it!
Jag är fortfarande helt överlycklig att jag har henne här. Som utbytesstudent är livet frustrarande ibland. Det är ingenting som är dåligt det är bara det att jag/vi inte är vana vid hur folk tycker och tänker. Man skulle kunna kalla det för mini-kulturchockar. Ingenting är inte fel - bara annorlunda. Men såklart så vi respekterar deras kultur, det är bara lite konstigt ibland.
Bluaääääjhhh jag ordbajsar igen. Det är så svårt att få ner sina tankar och känslor i skrift. Ni som känner mig hoppas jag förstår vad jag menar.

Nu måste jag pluggaaaaaa. Jag kom ganska nyss hem från skolan så jag ska äta mellis också :) Mmmm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0