Många bra Sverige!

Måste berätta om en ganska sjuk grej som hände häromdagen. Jag fick ett meddelande på Facebook från någon jag inte hade en aning om vem det var på svenska där det står något i stil med: hej, hörde att du är svensk och bor i upland. Hade ingen aning om vem det var så jag svarade ganska dissigt tillbaka "vem är du?" "Hur vet du det?" osv. Efter några dagar så visade det sig att det var våran kompis kusin som var här i USA och hälsade på under spring break. Så i fredags kväll så åkte vi till våran kompis för att hälsa på den svenska familjen som kommit över och gud så kul det var! Kusinen visade sig vara i min ålder så vi satt och snackade massa. Grejen är den att vi pratade engelska hela tiden eftersom anna och massa andra amerikaner var där men här anna gick på toaletten så bytte vi till svenska och det var så himla svårt. JAG KUNDE INTE PRATA SVENSKA!!! hahah vi fortsatte bara prata engelska :P Visst har jag det svenska spåket där men oj så lång tid det tar att få ut vad man vill säga. Jag måste ha låtit som Maria Montazami med min amerikanska brytning när det ploppar upp engelska ord lite här och där. Det är en sak att prata på skype med mamma och pappa men att prata face to face var en helt annan grej. Ni där hemma kanske tycker jag är galen men gud så konstigt det var!!!

Idag så hade jag en tid på gymmet på morgonen eftersom att vi skulle in till LA senare och leta efter prom dresses. Vi hittade tyvörr inget dit vi gick. Många affärer är stängda på söndagar så vi kommer förmodligen åka dit någon anna dag och leta igen :)

Imorgon börjar skolan igen.... hade inte suttit helt fel med en veckas lov till. 
Our alarm goes off at 5:50 every morning from now on until graduation. blääää 

Kommentarer
Postat av: Felicia

Jag pratade svenska med folk på disney och kände samma sak!!!

2011-03-29 @ 00:07:34
URL: http://aicilefs.blogg.se/
Postat av: Farmor

Separationsångesten kommer att tillta för varje vecka, var så säker. När Martina slutade 9an grät alla tjejer som en begravning och klassföreståndarna stod där bara förtvivlat hjälplösa. Och det var 9an. Oj va det ska bli svårt för alla att skiljas där i usa. Säker på att Anna mer eller mindre kommer att bosätta sig här i Sverige sen. Jag har i alla fall bestämt mig för att träffa henne. Tur att det finns Skype och mail nu för tiden. När jag varit i usa 2 v och kom hem till Bålsta C stötte jag till en dam och sa:Oh sorry! Mattias hade också svårt att hitta orden då han kom hem fr usa. Roligt att sista raden på ditt inlägg var på engelska, precis som om du glömde bort dig. Spännande med klänningen. Kram älsklingen våran!

2011-03-29 @ 17:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0