I mina tankar...

Just nu sitter jag i min fashionklass och jag ar fardig med uppgiften vi haller pa med, sa det ar darfor jag har mojlighet att skriva.



Det jag kommer sakna mest nar jag flyttar tillbaka till Sverige ar Anna. Vi ar tillsammans hela tiden. Vi vaknar upp tillsammans, ater frukost tillsammans, fixar oss tillsammans, lyssnar pa musik tillsammans, gar till skolan tillsammans, ater lunch och middag tillsammans, gor laxor tillsammans, ar med vara kompisar tillsammans och vi gar och lagger oss tillsammans. Anna ar alltid dar och jag ar alltid dar for henne. Hon ar min syster.
Vi pratar alltid i timmar till sent pa natten om allt och ingenting i morkret innan vi somnar. Jag ar sa van att alltid ha henne dar.
De senaste kvall/natt-samtalen har varit ganska deprimerande. Det borjar som vanligt med att vi har kul och skrattar at varandra eftersom vi forsoker lara oss varandras sprak, men det slutar med att vi pratar om var hemresa. Det ar inte alls langt kvar nu och det kanns...

Jag trodde att det svaraste skulle vara att lamna alla hemma i Sverige men det kommer vara annu svarare att lamna allt har. Jag visste ju redan innan jag ansokte till att aka till USA att jag kommer tillbaka till Sverige tillslut, sa avskedet med alla i sommras var mer som ett "Vi ses senare" an ett riktigt "Hej da".
Att lamna USA kommer vara ett riktigt avsked. Jag har ingen planerad resa tillbaka hit om ett ar och aven ifall jag skulle ha en resa planerad sa skulle det inte vara samma sak. Vara vanner kommer sprida sig over hela USA infor college och universitet och nya elever kommer ga i var skola sa inget skulle vara sig likt.

Det ar laskigt hur fort tiden gar.

Nej nu ska jag ga och njuta av mitt amerikanska liv och njuta av varenda sekund!

//Er Ellis

Kommentarer
Postat av: mamma

Min lilla flicka, jag kan ana hur du känner. Men tänk att detta år har förutom alla minnen och erfarenheter gett dig en "syster" för livet! Det hade du inte räknat med när du åkte. Och i denna internet tid vi lever i, så kommer du ha möjlighet att hålla kontakt med dom du vill i framtiden. Jag saknar dig, är "egoistisk" och vill att du kommer hem snart! Puss mamma, btw vilken ljuvlig bild!

2011-03-29 @ 08:18:24
URL: http://ellinorinusa.blogg.se/
Postat av: mormor o morfar

Gumman vår. Som du skriver kommer det att gå fort nu. Det som är bra är att Anna inte är så långt bort. Här hemma har du SÅ många som längtar efter dej KRAMAR PUSSAR

2011-03-29 @ 10:23:48
URL: http://ellinorinusa.blogg.se/
Postat av: Marcia

Ellie, så fint skrivet och tänka sig att du har fått en Holländsk syster precis som din mamma har en go Holländsk vännina. Säger bara det, Sverige-Holland passar bra. Geef Anna een extra knuffel van ons. Kramar Marcia med familj

2011-04-04 @ 21:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0