Gamla bilder från IKEA!!!

Hittade lite gamla bilder från en dag under jullovet då Anna, vår värdmamma och jag åkte till IKEA. Jag vet att jag lagt upp några av dem förut med här kommer resten. Bättre sent än aldrig!

Innan vi åkte till IKEA så åkte vi till en ishall där Anna och jag hyrde skridskor :) Det känndes lite som att komma hem til Sverige under en timma eftersom det var så kallt där inne ;)

En lite suddig bild på Anna i vit tjocktröja och mig bredvid


De första minuterna var lite ostabila haha


Min syster Anna


Som sagt så var det rätt kallt så det var bara att dra på sig allt varmt vi ägde :P Allt jag har på mig är köpt här i USA. Mössa, halsduk och jacka :) (Halsbandet är ifrån mamma - fick det dagen innan jag åkte <3 )




Svensk mat! <3 <3 <3


Det jag köpte i restaurangen - jag var så himla glad!


Kaliforniens flagga, Sveriges flagga och USAs :)


Lycklig flicka!


Lite av det jag köpte där. Anna ÄLSKAR svensk mat och godis. Hennes favoritkakor är Singoalla


Titta vad jag hittade på väggen!


Gifflar sålde det också såklart


Jag köpte lingonsylt med inte några köttbullar eftersom de var frysta. Jag lagar mina egna köttbullar :)


Ogillar starkt att det inte finns ett engelskt ord för fika. Det är ju liksom ett av de bästa orden som finns!
Fika in my heart!


Knäckebröd! Anna har lärt sig väldigt mycket svenska och ett av hennes första ord var just knäckebröd. Hon visste det faktiskt redan innan hon ens kom till USA. När vi först träffades och jag sa att jag var svensk så utbrast hon: KNÄCKEBRÖD! haha


Allt såg precis ut som hemma och alla möbler har sina svenska namn så som KLAPPA, STOCKHOLM och MYSA. Det känndes verkligen som att jag var hemma för ett tag...


Anna speglar sig....


I bokhyllorna så hade de svenska böcker


Anna "testar en soffa" = Anna vilar


Anna testar hur bra stolarna kan snurra


Jag hittade min lampa!!


.. och min garderob!!!




Lekhörnan Småland


Kaffe






Efter kassorna så hade det MASSA svensk mat och även de klassiska 5 kr korv med bröd.
På bilden ser ni bak-syrap, pärlsocker, tomatsås, rödbetor och annat gott.
När jag skulle baka chokladbollar för första gången med Anna så letade jag efter pärlsocker i evigheter i affären men jag hittade inget. Jag visste inte att det var en svensk grej tills efter att jag flyttat hit.


Polarkaka! :D typ


Tunnbröd med extra saltat bregott och ost är bland det bästa jag vet <3


OST!!!!!!! Jag köpte en Prästost :) Minns ni videoklippet jag gjorde när jag åt Wasa knäckebröd med ost?


Lite julmust köpte jag på mig också :)


I utgången. Hej då!


Dessa kommande bilder är från en annan dag då vi åkte med Ellen, Marlene och Nicole till en affär som heter World Market. Vi hittade massor från Holland, tyskland och Sverige :)









Kommentarer
Postat av: bellen

haha din lampa är lite trasigare bara ;)

2011-03-06 @ 12:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0