Bilder från Universal Studios

Okej jag är jättesen med detta inlägg, men det är så många bilder och mycket att berätta om den dagen så jag har inte riktigt haft tid till att publicera det tills nu.
Iallafall så åkte Anna, Yero, Ruthi, vår värdmamma och jag till Universal Studios under jullovet. Vi lyckades på något sätt pricka in den enda vinterdagen på året så det var SUPERkallt. jag skojjar inte från 20+ dagen innan till 2 grader. Vi alla dog typ. Inte visste vi att det skulle gå ner så många grader på en natt. Vi hade som tur var tagit med oss jackor. Under dagen så blev det inte över 10 grader. helt galet! Nästan lite Sverige varning på det alltså...
Universal ligger ca. 45 minuter från vart vi bor så vi kom dit tidigt och stannade hela dagen. Vi hade faktiskt lite tur för det var extremt mycket folk där men Ruthi skadade sin fot för länge sen så vi hade ett handikapppass för oss alla så vi stod inte i kö någon gång. Helt sjukt bäst. Vissa köer var över en och en halv timma.



Hajen . Jag, Yero och Anna


Vi tog en en timmas lpng tur med en speciell buss som tog en runt ett mega område där de var en massa filmstudior och platser uppbyggda till olika filmer. Denna bild är ifrån en "stad" som de hade där. Det är många filmer som spelats in här och det ser verkligen ut som en hel stad, men allt är uppbuggt av kartong i princip. Det är ingenting bakom väggarna.. häftigt att sel. Just när vi var där så höll de på att bygga upp fler hus inför en film som ska spelas in snart :)


Anna och Yero på Sudioturen :)


Plasthus


Ingenting är vad det ser ut att vara...


Bilar från massa olika filmer


Vi såg bilar från Jurassic park, Tillbaka till framtiden, batman, Fast and furious och mycket mer!


På väg genom Jurassic Park området...




De visade oss hur de gör/fixar fejk-regn.


Från nån Western film


Tunnelbanestation för filminspelningar


En lastbil föll plötsligt ner från taket på tunnelbanestationen.. en specialeffekt såklart.


Hajen

Desperate Housewifes!!!




















Detta är ett föredetta riktigt pasagerarflygplan som de förstört lite... Minns inte vilken film de spelade in här dock.






GRINCHEN och Vemlingar!






Efter lite olika attraktioner så gick vi på julgrans-tändning. De grinchen och alla vemlingar dansade och spelade musik :P

Anna, Yero och granen


SNÖÖ!!!! De hade ett stort lass med snö som publiken stod på :D


Fullt osminkad tjej med noll volym i håret - lägg märke till snön :D


En skådespelare läste ett utdrag ur The Grinch


Hon är med i den nya filmen - The Dilemma. Såg den filmen i lördags faktiskt så det var lite ballt :)


<3


Vemlingar!


GRINCHEN! :)


Jag och Anna efter julgrans-tändningen :)


Lite suddig bild men det var en fin utsikt uppe på berget där Universal ligger.


Yero och Anna




Kommentarer
Postat av: Sandra

haha, jag kommer ihåg när du och jag klädde ut oss till vemlingar och tejpade upp våra näsor x)

2011-01-23 @ 01:00:19
Postat av: Mamma

Hit vill jag också åka när vi kommer till LA! Puss

2011-01-23 @ 01:29:01
URL: http://ellinorinusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0