Om att hamna ett år "efter"

Hej! Jag är mer än tvungen att fråga.
Jag funderar på att åka som utbytesstudent om 3 år. Och jag kan verkligen inte bestämma mig. Jag vet det är ganska långt kvar. Men det är en sak som stör mig lite. Att man kommer 1 år ''efter''. Asså jag har hört att det är fett värt det. Vad tycker du? Tycker du att jag ska åka? Hur kände du? Jag åker som utbytesstudent eller som Au pair efter gymnasiet. Hade du några tankar att åka som Au pair? ;)
Kram!

Hej! :)
Du har rätt. Man hamnar som du säger ett år "efter" men ska jag vara ärlig så är det ingenting som jag har problem med alls. För många så är studenten en stor grej som får folk att stanna hemma i Sverige, vilket jag kan förstå men som jag alltid brukar säga: Jag kommer ju faktiskt ta studenten också och inte bara en gång utan två gånger! En gång i USA och en gång i Sverige.
Det där med att hamna ett år efter skadar inte mig över huvud taget. Jag vet fortfarande inte vad exakt vad jag vill studera efter gymnasiet så varför inte ta ett extra år och tänka på det? På samma gång som jag tar mitt extra år så har jag även möjligheten att uppleva en del av USA plus att jag lär mig ett språk i princip flytande.
Jag minns hur många av mina vänner sa till mig innan jag åkte att jag "förlorar ett år" på grund av att jag åker iväg men jag ser det tvärtom: Jag vinner ett år. 
De "nackdelar" som finns med att hamna ett år efter tar jag till min fördel, så personligen tycker jag att det är värt det.

Att åka som Au pair verkar lite ballt och som du säger, det är något du kan göra efter gymnasiet, vilket betyder att du inte "kommer efter" på samma sätt som när du åker iväg för ett High School år. Jag har tankar på att åka iväg utomlands och jobba efter gymnasiet/högskola men inte som au pair. Det verkar vara en häftig upplevelse men för tillfället så har jag inga tankar på att göra det.

Ifall Du känner dig okej med att hamna ett år efter så tycker jag garanterat att du ska åka. Vad har du att förlora?


Jag i New York 

Live your dreams, don't dream you life.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0