24 Hour Fitness - min PT

I måndags efter skolan så hade både jag och Anna en tid med våra personliga tränare, vilket var tufft. För mig iallafall :P
Måste berätta om min första träning med Lisa, som hon heter. Hon är supergullig och snäll och innan mitt första pass med henne så mätte vi min längd, min vikt, min fettmassa osv. Hon frågade vad jag vanligtvis åt och lite allmänt om min kost. Vi gick även igenom var mitt mål var och vad jag ville få ut av träningen, ja mina mål helt enkelt.
Sedan började vi... Det känndes bra i början och hon gav min blandade styrkeövningar med kontidionsträning. Jag började såklart bli trött och svettig men inte mer än vanligt. Sen helt plötsligt så blev jag jättesnurrig och började må illa. Jag satt ner och vilade ett tag och drack vatten men jag var tvungen att springa iväg till toaletterna. Jag trodde att jag skulle kräkas för att jag var så trött och snurrig men ingenting hände. När jag återhämtat mig lite så pratade vi igenom min kost igen. Hon sa till mig att jag bör äta mer näringsrikt och speciellt innan träning så hon tipsade mig om en proteinshakedryck som jag ska dricka en timma innan träning så att min kropp kan få i sig den näring den behöver. Vi bokade om min nästa träningstid till veckan efter eftersom jag hade så mycket dans under helgen.

Så i måndags var då mitt andra träningspass med Lisa och hon frågade hur jag kännde mig och frågade ifall jag hade druckit proteindrycken, vilket jag hade. Bildbevis:


I den lilla påsen så hade jag tagit med mig pulver till skolan och mjölken som man ska blanda det med köpte jag i skolan så jag lekte lite kemilektion under min engelska lektion och blandade ihop allt i min starbucks mugg.
På tal om min fantastiska Starbucks mugg så tar jag med mig te till skolan varje morgon i den :) Love it!
Jag ska dricka protein drycken en timma innan träning och det gjorde jag också.

När vi kom till gymmet så körde vi på. Anna gick med sin tränare Evan och jag med Lisa. Lisa sa redan från början att jag är riktigt stark så hon kör tunga fria vikter med mig. Vi gör inga maskiner eftersom de inte låter en göra fulla rörelser. Iallafall så kändes det bra till en början men det var jobbigt. Vilket det ska vara så jag körde vidare. Helt plötsligt kom den där känslan jag hade förra gången jag tänade med henne och jag sprang iväg till toaletterna. Ingenting hände denna gång heller men det var sjukt konstigt hur det bara kommer sådär plötsligt. Har aldrig änt mig förut så Lisa kollade mitt blodsocker och lät mig vila ett tag. Men efter bara en liten stund så var jag på topp igen så vi körde på ett tag till och det känndes bra.
Efter vårt pass så gick jag och Anna på vattengympa... Det var jobbigt! haha jag trodde inte att vattengympa kunde vara så jobbigt men jag tog de stora vikterna så det var helt ärligt ganska tufft. Jag antar att man gör det så hårt man vill, man valde vikter själv osv.
Vi hade inte tid med yogan tyvärr eftersom vi jag hade en stor presentation om Food Bank i min government klass så vi åkte hem efter det.


Anna i omklädningsrummet (efter träning) :)


Jag!!!!! Fan vad snygg jag är altsåååååå. Efter en dush på gymmet med stövlar, mjukisbyxor och handduk i håret så ser man ut såhär... (Bilder från i måndags)

Igår efter skolan så åkte Anna och jag hem snabbt och gjorde ett Hamlet projekt som vi presenterade idag och senare på kvällen skulle vi på Zumba men vi kom dit lite sent så vi körde på löpband och simmning istället :)

Idag så gick vi hem från skolan, vilket vi inte brukar göra. Det tog oss ca. 40 minuter och det var varmt! eller inte supervarmt men en rask promenad i 24 grader blir varmt efter ett tag.
Vi var hemma en liten stund, åt mellis, drack proteindryck, bytte om och gick till gymmer. Tog oss 40 minuter igen...
Jag träffade Lisa och jag körde igenom hela vårt pass utan problem. YAY! Jag var nervös att jag skulle bli svimmfärdig igen men inget hände :)

Hahah jag bara skriver på...

Imorgon ska vi på ett core och abs pass :) Anna och jag kör på hårt nu. Vi båda har gått upp i vikt och vi var trötta i princip hela tiden och hade noll energi. Nu blir det ändring på det!

Men nu måste jag plugga! Har ett stort Anatomyprov imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0