Baka!

Anna sa precis att hon ville baka med mig och det påminnde mig om allt vi bakat innan:
Oatmeal and raisin cookies, american pancakes, brownies, chocolate chip cookies, sugar cookies och en del annat icke-amerikanskt så som negerbollar, lussebullar, pepparkakor och kladdkaka.

Har lite gamla bilder på min dator som jag kan visa :)


Denna bild är ifrån bara ett para dagar sedan. Anna och jag kännde att vi hade pluggat klart för kvällen och bestämde oss för att göra brownies. Smält smör och choklad!
 

Hehe. Vi gillade de sega kanterna mest så vi började med att äta dom. Det slutade såhär...


De blev såå goda! Vi tog med oss några bitar till skolan dagen efter och bjöd våra kompisar på :)


Chocolate chip cookie dough! Jag var i himlen när jag smakade degen.


Vi bakade dessa kakor dagen innan alla hjärtans dag. I USA så tar nämligen alla med sig små presenter till sina kompisar, så vi bestämde oss för att göra kakor till alla ;)


Jag sa till Anna att jag ville ha dom i Starbucks size (dvs. stora kakor) men det visade sig inte vara det bästa idéen. Alla kakor växte ju ihop :P Vi gjorde dom mindre på nästa plåt.



YAY, jag är med på bild!!!!! Eftersom jag är bakom kameran i princip hela tiden så finns det inte så mycket bilder på mig :P


Jag och Anna åt halva degen....... KOLLA HUR GOTT DET SER UT!!!


Jag skulle posera lite vackert.


Gick inte så bra


Ett hjärta gjort av annanas som vår värdmamma köpt till oss i alla hjärtans dag present :)
Anna tar bort sitt smink i bakgrunden om ni undrar vad hon gör.


Fördiga kakor!!! :D Vi packade dom i små röda plastpåsar och gav dem till våra kompisar och lärare :)

Anna vill baka nu ;)
Om en och en halv timma så kommer Natalie och hämtar upp oss och sen Sara. Sleepover and Italian food! :D:D:D

Kommentarer
Postat av: Alex

Du värkar vara en snäll tjej och jag tycker att din blogg är grymt bra. Men varje gång du skriver negerbollar blir jag lite offended. Jag har mörk hud. Jag vet att här i Sverige finns det folk som kallar det negerbollar men kan inte du försöka kalla den till exempel sockerbollar, chockladbollar eller cocosbollar och så vidare. Jag vill inte göra dej arg eller not, hoppas att du har det väldigt bra i soliga Kalifornien :)



PS: Alla bakelser ser så goda ut, jag vill också äta lol!

2011-02-20 @ 13:48:16
Postat av: Amanda

Snälla sluta skriv negerbollar :/

2011-02-20 @ 14:36:13
Postat av: Lollo

ÅH den där degen ser fantastiskt ut!!!!!!!!!!!! SPARA RECEPTET!

2011-02-20 @ 16:29:37
Postat av: caroline

Kan du inte skriva ut receptet för chocolate chip kakorna? ser så goda ut! jättebra blogg förresten :)

2011-02-20 @ 21:02:05
URL: http://carolineljohansson.devote.se
Postat av: hanna

hej! din blogg är verkligen jätte rolig att läsa och man blir sugen på att åka iväg! men jag undrar en sak,anna din syster som du säger, är hon från USA alltså värdfamiljen som du bor hos, eller är hon från hollland som du skrev på någon bild ? :)

2011-02-20 @ 22:23:47
Postat av: Anonym

hej! din blogg är verkligen jätte rolig att läsa och man blir sugen på att åka iväg! men jag undrar en sak,anna din syster som du säger, är hon från USA alltså värdfamiljen som du bor hos, eller är hon från hollland som du skrev på någon bild ? :)

2011-02-20 @ 22:24:05
Postat av: Yasmine

Hej, allt bra?

2011-03-20 @ 11:10:51
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0