SENIORS!

Förra fredagen så hade vi ett Rally i skolan, vilket är en typisk amerikans high school grej. Man har ett så kallat Rally kanske en gång varannan månad och själva rallyt går ut på att tagga skollagen i ex. fotboll, cheerleaders osv. och under detta rally så var temat Cany Land och alla seniors hade röda kläder och de andra årskurserna hade andra färger. Det var så himla häftigt och jag fattar inte varför vi inte har sånt här i sverige! Det var omöjligt att få med att på foto så jag filmade lite. Det var två rallyn efter varandra så detta är halva vår skola... 4000/2=2000 elever i en och samma sal.
Måste också säga att jag är så himla glad över att vara senior under rallyn. Det är lite som att man taggar för studenten/graduation.


Denna film är ifrån när alla årskurser skriker ut ramsor. Självklart var vi Seniors bäst :)

Förresten, till er som inte är så insatta i High School:
High School i USA är under fyra år och istället för att säga 1,2,3 osv så har de olika årskurserna namn:
Freshmen - Första året
Sophomores (Uttalas Soffmår) - Andra året
Junior - Tredje året
Senior - Sista året

Jag är som sagt senior och det betyder att jag kommer ta graduation (amerikanska studenten)!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0