Food Bank

God eftermiddag Sverige! Jag har precis vaknat men min familj sover fortfarande. Alla ni där hemma som känner mig väl vet är jag är lite för morgonpigg ibland.Klockan är halv åtta på morgonen här och jag skulle verkligen behöva sova mer men jag kan liksom inte :P

När väckarklockan väcker resten av min amerikanska familj så ska vi åka till Food Bank. Det ska vi göra varje lördagmorgon och det vi gör där är att vika kartonger (ca 100 st) och packar dem med mat som organisationen har fått från olika matkedjor osv. Det är folk från vår kyrka här som hjälper till och det är helt okej faktiskt. Jag menar det är inte det roligaste man kan göra en lördagsmorgon men det är inte tråkigt alls. Vi är ett gäng ungdomar tillsammans med vuxna och alla jobbar och hjälper till. Detta är återigen en sak som fått mig att öppna ögonen lite. Vi jobbar ca. tre timmar och att se leendet på folket som tar emot dessa boxar är värt varenda minut av jobb. Vi skänker nämligen boxarna till behövande och det är alla möjliga människor som kommer. Familjer, uteliggare, ensamstående mammor/pappor med barn, ja alla som behöver helt enkelt.

Vi är kanske tio-femton sammanlat som jobbar och några av mina "kollegor" är verkligen super. Förrförra veckan (förra helgen var vi på camping så vi kunde inte gå då) så pratade jag men en tjej (i typ mamma ålder) och de visade sig att hon är yogainstruktör här och jobbar på ett ganska stort yoga center. Jag berättade om min gudmor Anette som också är yoga instruktör och hon blev jätteglad. Hon gav mig webbadressen till yoga centret och bad mig att komma och gå någon klass någon gång. Jag har inte haft tid än att gå dit men jag ska prata med henne idag igen, om hon kommer, och fråga nör jag kan komma :)

Så det är morgonens planer och senare under dagen har jag lite olika alternativ på saker jag kan göra så jag får helt enkelt se vart dagen tar mig. 

Om tio minuter ringer väckarklockan så jag får snart sällskap, haha :P

Jag tar med mig kameran idag så jag kan visa er hur jag jobbar :)

Förresten! Jag glömde säga att i alla Government klasser så måste man ha minst tjugo timmar voluntärarbete för att kunna ta graduation så att våra familjer går till denna food bank är super för annars hade vi fått lov att ringa runt och söka "jobb" för att få ihop dessa timmar.. ja lite onödig fakta kanske menmen.

Hörs snart igen!


Mina syskon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0