Svar 4

Bellen:
Vad tror de om Sverige? :)
När passar det dig att prata på skype? (är det dags snart?... är det dags snart?.... är det dags snart?)
många blöta pussar

Svar: Haha Bellen. Jag pratade med dig igår för första gången sen jag flyttade hit! Jag blev så himla glad över att se dig(webcam)!!
Folk jag pratar med i skolan tycker att Europa är "roligare". I Europa har vi klubbar och vi festar mycket - enligt dem.
Fast så är det i och för sig i de flesta europeiska länder. Vi har ju klubbar och folk går ut och festar. Vi har ju även en alkoholgräns på 16 eller 18 beroende på vilket land man talar om och här i USA är gränsen för alkohol 21 så amerikanare tycker att folk från Europa är lite mer galna än vad folk är här.
Under första veckan så sa många av mina lärare till mig när jag sa att jag var från Sverige "Ohh of course you are. Blond hair and blue eyes!"
Så ja, svaret på din fråga Bellen: De flesta tror att sverige är ett kallt land med blonda tjejer som springer runt.

Jag har förresten fått en del skumma frågor (amerikanare vet allt om USA och inget on resten av världen. Typ.):
Har ni iPods i Sverige?
Har ni asfalt och vägar?
Har ni amerikansk musik i Sverige? Hur kommer det sig att du vet denna låt?
Hur lärde du dig prata engelska?
Skickar ni sms i sverige?
Har ni kranvatten?
Vad är Europa? Vart ligger det? (detta är den absolut dummaste fråga jag fått, killen som frågade frågan var ca. 15 år............)

Jag kom precis hem från skolan nu så jag ska sätta mig och äta mellis innan jag börjar plugga.
pusselipuss


Kommentarer
Postat av: M

När jag var i usa så var det en som frågade om vi hade apelsiner.

2010-10-19 @ 16:47:41
URL: http://awaay.blogg.se/
Postat av: Lollo

hhahahhahaaaha

jaa, i England verkade dom veta mer i alla fall. Det enda dom ville veta om sverige var varför alla var så snygga och hur man fick till det med en svensk tjej. och typ hur man säger "ska vi knulla?"



ÅÅhh ellis vad är det vanligaste folk har bett att få veta hur man säger på svenska? :)

2010-10-19 @ 19:22:55
Postat av: emeli

hahahahahahahahahahahahaha alltså jag förstår inte hur de kan vara så dumma... hahahahah

det var ju en tjej som frågade linnea ifall vi hade tv-apparater i sverige. ööhh hahah

2010-10-19 @ 23:22:25
Postat av: Farmor

Jag vill fråga vad ni åker för bil då nu är ute med din host mother. Och hur är det med säkerhetsbälten? Det brukar vara grymma bilar i USA.

2010-10-20 @ 16:06:15
Postat av: bellen

hahahha!! tack för svaret! vilka knäppisar du umgås med... ;)

2010-10-23 @ 17:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0