Thanksgiving break!

Det är tisdag och klockan är över tio på morgonen och Anna ligger fortfarande och sover här i sängen bredvid mig. I fredags så gick Andrea anna och jag till ett football game i skolan (när jag säger game i bloggen så menar jag alltid amerikansk fotboll) och det var ett så kallat play off game vilket betyder att "slutspelet" börjar. Det var jättemycket folk där och vi träffade mycket trevligt folk där så det var kul. Jag kollar knappt på spelet när jag är på matcher utan vi pratar mest :) Efter många matcher så förstår jag fortfarande inte hur spelet går till exakt. Ifall du kollar på fotboll eller innebandy hemma så är det ganska lätt att förstå regler osv. genom att bara titta på en match men amerikans fotboll är något heelt annat. Krångligt är ordet.
Efter matchen, som vi/Upland vann, så hämtade några kompisar oss (Andrea, Anna och mig) och vi åkte hem till Sean och kollade på en halv film och spelade biljard. Vi hade det faktiskt jättekul och jag älskar att träffa nya människor!
Dagen efter fick vi inte sova ut eftersom vi skulle till Foodbank som vanligt. Det spöregnade ute så jag låg och hoppades på att vi inte skulle behöva gå men mäniskor behöver mat oavsett väder så vi tog oss upp. När vi kom dit strax innan nio så säger Silvia (bossen) att vi kan åka hem eftersom att hon inte ville att vi skulle jobba utan regnrockar.. sååå vi åkte hem. Anna och jag var ju redan vakna så vi kunde inte somna om. Istället så mös vi hemma i regnet typ hela dagen. Jag minns helt ärligt inte rikttigt om vi gjorde något mer under dagen, jag tror inte det. Senare efter att vi ätit middag så kom Billy (en ny vän) och hämtade oss och Liz och vi åkte till en vän till dom som vi aldrig träffat. Hon var snäll och vi hade det kul men vi var tvungna att åka hem ganska tidigt.
I söndags gick vi som vanligt till kyrkan och efteråt så åkte vi och handlade mat. När vi kom hem så gjorde Anna och jag negerbollar som vi skulle ta med oss till kyrkan senare på kvällen.

Choklad mellan tänderna mmmmmmmmmmm najs:

För ni som inte fattar så är detta oseriösa bilder....




Vi åkte till kyrkan igen vid sex för att gå på en Thanksgiving Dinner. Alla familjer tog med sig någon typisk thanksgiving rätt men Anna och jag tog med oss negerbollar. Dmitrey och Yosif, våra vänner, frågade om de också kunde komma så vi gjorde plats vid vårt bord till dom. Vi åt och hade lottodragningar och ett av våra kyrkoband spelade också. Jag åt kalkon på amerikansk sätt för första gången men det var inte så spännande som jag hade hoppats på. Det smakade som kykling. Jag åt även Pumkinpie för första gången och det var ingen favorit heller.... förlåt Amerika. Men jag åt botten på pajen och den var god :P
Efter middagen så åkte vi hem och satte på oss mjukiskläder och kollade på Harry Potter sex som vi hade hyrt. Anna hade inte sett femman och sexan så jag berättade vad femman handlade om och vi kollade på sexan.
I går så sov vi ut för första gången sen vi kom hit till USA. Ni som känner mig vet att jag är morgonpigg och kan inte sova länge alls. Jag vaknade vid åtta och trodde att jag inte skulle kunna somna om så jag gick upp och satte på mig mjukiskläder och satte mig i sängen och lyssnade på ipod... vad hände: JAG SOMNADE OM! Det händer inte ofta i mitt liv. Jag vaknade efter elva, ELVA! Jag är stolt :) Jag behövde den sömnen. Anna återuppstod en timma senare och vi åt en god frukost och satte oss senare och kollade på Sex and The City 2 som jag köpte för någon vecka sen. Jag minns när jag gick och såg den filmen med mamma och jag var så himla taggad men nervös på samma gång inför New York.... Det är fortfarande overkligt att jag lever i USA nu.
När mamma kom hem så lagade vi middag och fixade oss inför kvällen. Vid åtta skjutsade mamma ner oss till biostaden och där mötte vi upp Michael Black, Elijha, Danielle and Tau. Vi hade inte träffat Danielle förut men killarna är ifrån vår Anatomy klass och de är så sjukt roliga. Det var första gången vi träffades utanfär skolan och det var jättekul. Vi såg Harry Potter!!!!!!!!! Jag var så himla taggad för den filmen! Ååh jag älskar Harry Potter!
Mamma kom och hämtade oss efter filmen och vi åkte hem och sov.

Anna är vaken nu och idag ska vi ut på äventyr..... vi ska åka buss för första gången i Amerika. Det finns en buss i närheten här och vi vet att om man tar den så kan man komma till Ontario Mills (ett stort shopping mall). haha vi får se hur det kommer gå :P SL och Uplands bussar går inte att jämföra på något sätt.

Nu måste vi äta frukost!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Jag älskar varje rad du skriver och kollar flera ggr per dag om något nytt finns på bloggen. Att det har regnat? Trodde knappt det förekom. Då kan du känna lite som vi. Fast just nu talas det om "snökanon" i Sverige. Det är nåt om fuktig luft och som fryser, som i en skidbacke. Många avåkningar idag, mest i södra sverige men även på E18 mot Bålsta. Nån ort vi bodde på nån gång i tiden.

Du sa förut att det var svårt att få nya tjejkompisar. Trots att ni haft roligt tillsammans alldeles nyss. Jag tror att vi funkar så även i Sverige. Man sätter upp en sköld för att inte "bli fast" för någon. Som när vi fick nya grannar. Tänk om de hela tiden ringer på vår dörr och ska låna än det ena och än det andra osv. Bäst att inte vara så trevlig en avvaktande tid.

Jag kokade en soppa till dem den dagen de flyttade in och grannen tänkte väl "nyfikna gamla tant som vill ha en anledning att kolla in här".

Nu vill jag bara säga att vi fått de bästa grannar man kan tänka sig, nypensionerat par. Frun undrade, då hon lämnade tillbaka soppkastrullen, om jag visste någon som kunde behöva några fina kastruller som inte de kunde använda på induktionshäll. De måste slängas annars, sa hon. Jag kommer inte att ge kastrullerna som vit elefant men kanske något barnbarn flyttar hemifrån i sinom tid och kan behöva någon.

Kram vår älskling.



2010-11-23 @ 21:38:43
Postat av: bellen

haha det har nog aldrig hänt att du har sovit så länge!!!!

Du verkar flänga runt och träffa nya människor hela tiden :D NAJS

Arry pottör var fett bra <3

2010-11-23 @ 22:03:39
Postat av: bellen

haha det har nog aldrig hänt att du har sovit så länge!!!!

Du verkar flänga runt och träffa nya människor hela tiden :D NAJS

Arry pottör var fett bra <3

2010-11-23 @ 22:04:39
Postat av: mormor o morfar

Hej gumman,så skönt med lite ledighet det behöver ni.Sova ut lite och ha lite kul. här hemma är det ett busväder blåst kyla snö, men snart ska vi tända våra advent lampor då blir det lite mysigare. Det är nu på söndag,då är adventfikat hos christina o peter vi kommer att sakna dej då såklart. Kramar o pussar.

2010-11-24 @ 18:48:52
URL: http://ellinorinusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0