SAN DIEGO!


Efter skolan på väg till San Diego!


Anna och jag laddade med mjukisbyxor, ipod och redbull.


Framme i San Diego och incheckade på båten vi bobbe på. TV i alla rum = najs!


Anna i vårat rum i vår säng :)


Båten hade två våningar :)


Vardagsrummet :)


Vi kom fram till "hotellet" ganska sent på kvällen så det första vi gjorde var att byta om och gå ut och äta. Vi åt på en restaurang som var ute vid en fyr så vi hade i princip utsikt över hela San Diego at night.


Jag och min lillasyster men vatten i glasen :P


Jag och Anna var de enda i vår familj på åtta personer som åt efterätt.
När jag såg Creme Brule på menyn så var det ingen tvekan om saken... haha.


San Diego at night


Läggdags!


Osminkad morgontjej... Jag ÄLSKAR att sova på båt! Att vakna upp till skinande sol och med utsikt över massa båtar är bland det bästa jag vet.


Jag och syrran vid hamnen där vi bodde :)


Anna och Ellis (eller Ellie som jag kallas här) <3


Finn fem fel. De enda skillnaderna från en svenska hamn var att jag hade palmer runt omkring mig, de amerikanska flaggorna istället för svenska och inga klippor.. annars var det likt med änder och fiskmåsar :) Love it! 


Ruthi och min värdmamma i våran båt :)



Morgonpigga jag gick ut och tog bilder och njöt av vara bland båtar. Det är något speciellt med vatten alltså. Seriöst det är som el helande kraft eller något. Jag gick runt på bryggorna och var helt harmonisk. Kanske är det för att jag inte sett vatten på detta sätt på fyra månader...


Bilderna får tala för sig själva


Vår husbåt är den andra båten från vänster. Den med två våningar :)


Båtar och vatten <3 <3 <3


Ett skepp :)


San Diego!


Lillebrosran Yero och Tugu från Mongoliet. Han flyttar till Michigan på tisdag.


Jag gör en konstig min på vägen till The Swedish Consulate för att hämta mitt körkort!





Efter att vi hämtat mitt körkort som jag kom ner dit för att göra så åkte vi på sightseeing runt i San Diego.
Detta är en bild på kryssningsfartyget som kom in under natten efter ha varit uta bara i något dygn men vartit tvungna att komma tillbaka efter som de var utan el... Passagerarna fick tillbaka pengarna plus en ny gratis kryssningsbiljett. Önskar jag hade varit på den kryssningen.


Kryssningsfartyget


Sightseeing








Vi åkte som i en spårvagnsliknande buss som man hoppade av och på lite vart man ville, så vi hoppade av på vissa ställen och kollade tunr innan vi hoppade på en annan spårvagn och körde vidare.






Vi åkte över en lång bro...























THE Family (minus Ruthi som tar bilden)


Ett kännt hotell som Ruthi berättade om







Strandvolleyboll! Vädret var hur bra som hellst!


Jag och brorsan


Jag och AnnaBanana







Yero och Anna


Jag älskar California!


Sisters <3


"Inte en droppe regn, på flera dar...lalala" (snarare veckor)


My brother and me


Jag älskar hav!






Efter Sightseeingen så gick vi runt i stan innan vi åt middag och gissa vad jag hittade.. en NORDISK AFFÄR!


Tomtar, Lucia prydnader och vikinga-leksaker!


Jag och min älskade syster


Såklart!


HJÄLMEN!


Vi tog en fikapaus :P


Anna


Tog en till bild på Affären med stort A lite senare :)


Efter middagen, innan vi åkte hem till båten, så åkte vi en tur allihopa i en karusell som tydligen hade funnits där i evigheter. Det var faktiskt lite kul och det känndes som att vi var lite i en romantisk film :P haha


Anna med sin kamel. Jag valde såklart en vit prinsesshäst :)

DAG 2


Utanför mitt fönster.. Jag mådde rätt så bra av att vakna upp till detta.

Vi besökte ett gammalt skepp som Ruthis man jobbade på när han levde som nu blivit ett museéum. Det var verkligen häftigt att se och det påminnde min mycket om Pearl Harbour och sånna filmer.


En staty som stod där vi parkerade. Ganska ball. Skeppet ser ni i bakgrunden :)


Det är inte så tydligt men Anna och jag sitter i trädet...





På toppen av det ENORMA fartyget! Det rymmdes åttio flygplan på plattformen.


Man kan se kryssningsfartyget i bakgrunden.


Jag på/i en ambulanshelikopter, det var super häftigt att se och man fick gå in e de flesta planen :) 



På det extremt stora skeppet med San Diego City i bakgrunden :)


Anna och Yero på landningsbanan/avfartsbanan


Midway!


Ungefär halva Midway


Jag och min bror

America!


Inne i båten gick vi runt med hörlurar och medans man gick så berättade de om allt man såg.


Jag var bara tvungen att testa en av mini sängarna som de 4000 passagerarna/militärerna/Navyfolk sov i.


På vissa ställen i båten hade de dockor och rekvisita för att visa hur det verkligen såg ut när de var ute i krig osv.


Jag i ett litet flygplan


Ska man följa sin morbrors spår och bli Pilot kanske?


Jag tror jag skulle passa in...


Längst bak på båten med mina syskon :)

Efter vi sett Midway så åkte vi till den gamla delen av San Diego och åt lunch och kollade runt innan vi åkte hem:


Jag och Anna älskar palmer!


Yero med Flaggan :)


På vägen hem tog vi en väg som gick längst vattnet och jag blev så otroligt harmonisk... Jag älskar hav, solnedgång och San Diego <3 Jag kommer tillbaka!

Kommentarer
Postat av: mormor o morfar

Hej Så kul se alla bilder. Så mycket du får vara med om.Det är bara det,att man längtar så efter dej, när man ser dej.Här regnar det idag trist den här tiden,så njut så länge du kan.Annars är allt bra. Pussar Kramar.

2010-11-15 @ 10:51:24
URL: http://ellinorinusa.blogg.se/
Postat av: Sandra

hahaha det där skeppet är typ större än skälby ;)

det verkar vara väldigt fint i san diego. kul med affären- de hade ju adventsljusstakar! :)

vad tyckte din familj om affären? vilket intryck de måste fått. bara massa vikingasaker x)

<3

2010-11-15 @ 17:23:07
Postat av: bellen

2010-11-15 @ 17:30:59
Postat av: bellen

tryckte lite fel..

haha living with a swede builds caracter..

hörru den gråa tröjan du har på dig första kvällen är superdupersnygg! var har du köpt den?? <3

2010-11-15 @ 17:32:31
Postat av: ämlii

hahahah älskar sandras kommentar om skälby. och på tal om storlek så är ju sovhytterna bara snäppet mindre än min säng i uttern.....

läste om det där kryssningsfartyget i någon tidning, tänkte på dig då! haha

2010-11-15 @ 18:12:24
Postat av: Victoria

uuunderbara san diego :)

jag hade min sista middag som utbtesstudent i resturangen PRECIS bredvid dendär statyn med två människor som kysser varandra..

och jag åkte även detdära carnival cruise, som inte hade el, till mexico under 9 dagar på springbreak :)

hare braa!!

2010-11-15 @ 21:08:06
URL: http://victoriausa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0