Depp

Idag är det måndag och det har inte varit en bra måndag. VARNING för ett deppigt inlägg!
(Bloggen är om mitt liv och ja, jag har dåliga dagar ibland)
Jag kände mig nere redan när jag vaknade och under första lektionen gjorde jag inte mycket annat än antecka. Det var under andra lektionen det började... Det är nämligen Midterm elections här nu så det är väldigt mycket valkampanjer som pågår osv. Det vi gjorde under denna lektionen var att gå till Biblioteket och rösta i ett så kallat elevval. Studenterna här är för unga för att rösta i det riktiga valen så de har som ett val för alla high schoolers. Jag vet inte varför jag kom in på detta men strunt samma.
Jag hade inte så mycket att rösta på så jag var klar väldigt snabbt och efter det så satte jag mig ner där man skulle vänta tills lektionen var slut. Gud jag bara babblar..
Lång historia kort: Jag var så sjukt ensam så jag började gråta. Jag tänkte på min familj, mina vänner och min pojkvän där hemma och det gick bara inte att hålla det inne.
Folk lite längre bort kollade på mig men jag brydde mig inte så mycket för jag kunnde bara inte sluta.
Om det hade varit Sverige hade jag kunnat gå ifrån biblioteket men detta är USA så jag fick sitta där och böla inför val instruktörer som inte bryr sig.
Direkt efter lektionen så hade jag bestämt träff med Anna (ja, jag skrev sms under "lektionen" - sorry) och vi kramades en liten stund. Jag började gå mot omklädningsrummet men en tjej från min dansklass vinkade till sig mig och hon gav mig en kram. Bara sådär. Hon sa att jag inte såg ut att må bra och bad mig berätta vad som var jobbigt ifall jag ville. Hon sa: Jag vet hur High School fungerar, ibland är det bara för mycket. Jag kramade om henne och sa tack. Vilken underbar männsiska!
Jag berättade för henne att det var jobbigt eftersom jag saknar er där hemma och på grund av att jag skaffar fiender här istället för vänner.
Detta har jag lite problem med. Jag har inte skrivit om det i bloggen så mycket än. Saken är den att jag har svårt för att få vänner här. Nu menar jag inte att jag är värsta utstötta människan för det är jag verkligen inte. Jag har vänner, och många i skolan vet vem jag är osv. MEN de vänner jag har är killar.... Vissa tjejer här är snälla när man väl pratar med dom men om jag nästa dag går förbi dom i skolan och jag vinkar eller säger hej så tittar de snett på mig eller inte alls.
Så för att sammanfatta det lite fint så skulle man kunna säga att tjejer är svåra att bli vän med.
Det är så så så så mycket utöver allt detta som skulle ta evigheter att förklara så jag vet inte hur jag ska formulera mig.

I alla fall. Dagen gick och under min fashion klass så fick jag höra något som gjorde mig SÅ JÄVLA ARG!!!!!!
JAG HATARRRRRRRR RYCKTEN! JÄVLA HELVETES SKIT RYKTEN!!!
(Jag varnade er)

Jag började storböla där inne men min ängel Anna och Mrs. Keller (världens bästa lärare) hjälpte mig ut ur klassrummet. Anna och jag stod utanför klassrummet i solen och grinade med varandra ett tag. Vi behövde det.

Efter denna klass så gick vi som vanligt till vår engelska klass men när klockan ringde så bad jag Anna gå in utan mig eftersom jag fortfarande grät så mycket så jag ville vänta med att gå in tills jag lugnat ner mig. Jag satte mig ner utanför klassrummet i skuggan och jag satt där säkert över en halvtimma. Jag tänkte ganska mycket.
Sen jag kom hit har jag inte varit annat än snäll. Jag ler och jag är trevlig och glad mot alla och jag bara förstår inte vad folk har emot oss (mig och anna).

Okej, så medans jag sitter där utanför och gråter så kommer min lärare ut och när han ser mig blir han skitarg och säger att jag är stupid som skolkar och så ringde han på en security guard med en walkie talkie och sekunder senare så kommer en av dem cyklandes. Min lärare bad honom ta mig till The Dissipline Office för att ge mig Lördagsskola. (Notera att jag storbölade redan innan Mr Chiang kom ut ur klassrummet men han brydde sig inte).
Jag gick med Louie (En av security vakterna som jag känner) till The D office och han är verkligen snäll och förstående. Jag förklarade för honom (eller rättare sagt försökte eftersom jag grät lite för mycket för att kunna hålla en konversation vid det tillfället) hur det hela stod till och han sa till mig att anledningen till att tjejerna beter sig som de gör är för att de är avundsjuka. haha, han peppade mig och sa: Vill du vara ful och ha massa vänner eller beautiful men lite färre vänner. Hah jag fnissade faktiskt lite. Han var snäll.
När jag kom in till the office så satte jag mig tillsammans med kanske fyra-fem andra elever och haha ni skulle se blickarna jag fick. En storbölande tjej kommer in i ett rum tyst som en tandläkar väntsal.....
Anna (som receptionisten där heter) säger: ELLIE! How are you??? Hon gick direkt in till Mrs. Coulter (Hon är jättesnäll) och jag hörde hur hon sa något om att Ellie needs to see you now, she doesn't feel well.
De ropade in mig ganska snabbt och hon bad mig sätta mig ner ett tag så att jag kunde lugna ner mig. Mitt gråtande gick ner och jag förklarade för henne hur jag kännde och efter en del pratande så gav hon mig en megakram.
Jag vet inte om jag kommer få något straff däremot. De sa ingenting at the office, men troligen nån lördagsskola eller nattskola............ bajs. :(

Jag mötte upp Anna och vi blev hämtade av Ruthi som vanligt. Vi kom hem och en av katterna spydde.
Men jag har det bra.

Bli inte oroliga där hemma. Jag hade bara en dålig dag och jag saknar er något fruktansvärt.

Ett stort plus: Det är November och enligt vädret på min ipod så ska det inte bli under 30 grader under hela veckan. 34 grader på tisdag, onsdag och torsdag. Love it!

Jag ÄLSKAR er! <3 <3 <3 <3 <3 <3

//Ellinor



Vi klarar detta tillsammans! I love you <3


Kommentarer
Postat av: tidigare utbytesstudent

Jag känner igen mig i det du skriver. Tjejor där borta är svåra att bli vänner med. De kan vara trevliga ena dagen och man tror att man kan bli vänner med dem, men nästa dag hugger de en i ryggen. Jag gick på en skola som var oerhört reserverad och det var svårt att få tjejvänner. Jag hade för det mesta killar som jag hängde med i början för de var riktigt schyssta. Utanför skolan som jag hade träffat genom min värdsyster var riktiga vänner. De var äldre än mig, men vi hade så himla kul ihop och det var jämt snälla. Dock hittade jag en kompis (en tjej) i skolan som var underbar och jag träffade hennes kompisar som också var väldigt snälla. Jag blev väldigt bra vän med den här tjejen och jag blev hennes bästa vän där borta, bättre vän än hennes gamla vänner vilket jag är väldigt glad för. Hon gjorde verkligen mitt år till det bästa! Så det jag vill säga är att man måste bara hitta de rätta personerna att hänga med och skita i det som är taskiga och gör en ledsen!!! Du är stark och eftersom du har en utbytesstudent som syster blir det också roligare och enklare! :) Hoppas det är bättre nu!



Din blogg är väldigt bra btw

2010-11-02 @ 10:29:41
Postat av: lisa

åh ellis! du är så stark och helt underbar, glöm inte det! tjejer är komplicerade varelser och det är bara dom som i längden förlorar på att hålla på sådär! jag saknar dig och det är fortfarande tomt utan dig! du är bäst och klarar allt! många kramar!!

2010-11-02 @ 12:13:58
URL: http://lisadahlstrom.blogg.se/
Postat av: Mamma

Lilla gumman, jag skulle så gärna vilja vara hos dig nu och kunna trösta. Jag förstår hur du känner, du är långt bort i ett främmande annorlunda land. Det vore konstigt om du inte längtade hem och blev ledsen ibland. Det här stärker dig enormt och du kommer hem med nya efarenheter. Det är tråkigt med tjejerna där, men tänk på alla underbara vänner du har härhemma som väntar när du kommer hem. Sänder värmande tankar från ett soligt Spanien.



Älskar dig

2010-11-02 @ 13:32:48
URL: http://ellinorinusa.blogg.se/
Postat av: bellen

Usch om de är så taskiga där så är de tjejerna inget att ha! Det måste finnas någon vänlig själ där och så småning om lär du hitta nån trevlig tjej. Sen så har du ju anna som tur är :) Rykten är bajs, beleive me I know - men det gäller att ställa sig över det och till slut betyder det ingenting!



Gumman vi vill jättegärna hälsa på dig, vi diskuterade det igår! Får vi göra det på påsklovet om vi kan eller är det för tidigt? Jag tror att det är vecka 15 eller 16.



pussar älskar dig!

2010-11-02 @ 15:30:07
Postat av: Malin N

Du klarar det! Du är en av de starkaste, snällaste, trevligaste mest älskvärda tjej jag känner!!! Håll ut det kommer bli bättre! Tjejerna kommer säkert på bättre tankar så småningom och under tiden är det bara vända kinden mot dom :)

2010-11-02 @ 17:49:46
Postat av: Lollo

Påsklovet är v 16 bells



Och ellis, fyfaaaan. Du är så stark som orkar allt det här sötnos! Och vet du vad, det är precis som han Louie sa. Det finns liksom ingen annan förklaring. Det är för att dom är avundsjuka helt enkelt.. Men om du fortsätter vara snäll ska du se att allt löser sig till slut. Man kan liksom inte hata någon som bara gör snälla saker.



Om det har blivit så att du är fett populär (bland killarna, alltså), så är det säkert så att andra tjejer är lite rädda för dig. Helt seriöst. Man är så van att folk som är populära är falska och dryga och då tar man kanske det säkra före det osäkra och dissar dom innan dom hinner dissa en själv. Men som sagt, om du bara fortsätter vara snäll kommer det nog lösa sig till slut.



Du är världens finaste tjej, och om dom lär känna dig kommer alla älska dig massa, det vet jag :D

Pussisar på dig älsklingsellis <3

2010-11-02 @ 18:43:15
Postat av: mormor

Lilla gumman. Vi kom nu från landet, läste din blogg.Vi förstår att det inte är lätt alla gånger för dej.Bra att gråta ibland. Du är en söt snäll tjej, det blir en konkurrent,för dom.SKIT I DOM,gå vidare.VI här hemma längtar o älskar dej

2010-11-02 @ 19:09:43
URL: http://ellinorinusa.blogg.se/
Postat av: sofia

Hej Ellinor!

Jag känner ju inte digjag överhuvudtaget men vi är iallafall i samma situation. Ah jag blir så iritterad när jag läser hur tjejerna beter sig, dock så är det ju såhär som tjejer är tyvärr. Det såg precis likadant ut för mig i början. Killarna i skolan hade hört att jag var från Sverige och hade blont hår, du vet ju vad killar tycker om sånt. Första dagarna i skolan var alla killar på mig och tyckte jag var jätteintressant, visst var det lite kul men man märkte ju att alla tjejer hatade en. "Vad fan gör hon här, kommer från ingenstans och alla killar, våra killar vill hellre prata med henne än med oss" Så tänkte och sa (!!!!) många av dem. Jag ville ju inte att det skulle bli så. Som någon av dina kompisar skrev tidigare, visa att du bara är en normal tjej. De tror ju att du kommer vara bitchig för att, för att det är så, för att de tjejerna som alla killar gillar alltid är så, visa att du är helt normal. Säg till och med till dem att du inte menar att stjäla någon uppmärksamhet.



Det funkar, tids nog.



Ha ett helt underbart år, söta svenska, blonda tjej. Var stolt och stark!

2010-11-03 @ 01:53:50
URL: http://sofiamichigan.devote.se
Postat av: Mathilda

Vännen, jag vill bara att du ska veta att du är VERKLIGEN inte ensam om det här. Jag har exakt samma känsla vissa dagar och jag vet hur mycket det suger!! Vet EXAKT vad du menar med människorna, ena dagen är man bra kompis och andra dagen kollar dom inte ens på en? Det är irriterande men man får väl acceptera och försöka stå på sig! Jag hade en asdålig vecka förra veckan, kände exakt som du! Kände mig ensammast i hela världen , som att jag inte hade några kompisar. Men det är bara at stå på sig, vara framåt , försöka att prata med folk! Det kommer bli bättre, lovar dig! Den här veckan har varit asbra, min svenska vän här peppade mig hela helgen och sen har bara veckan varit asbra, har varit mer framår och glad och det har verkligen gjort skillnad!

Låt inte det här trycka ner dig! Det kommer bli awesome :D

PUSSAR OCH KRAMAR

Din svenska utbytis

2010-11-04 @ 02:57:54
URL: http://mathildaiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0