Manhattan! NYPD

Detta får bli ett snabbt inlägg eftersom det snart är frukost.

Igår åkte vi allihopa en hyrd buss till Manhattan och vårt första stopp var Central Park! Vi vandrade genom Strawberry Fields vilket är John Lennons minnes plats. Vi var även utanför hans lägenhet där han blev skjuten osv. Det var riktigt häftigt i Central Park! Först gick du bland skyskrapor och helt plötsligt var du inne i en stor skog med sjöar och massa fåglar. Det var såååååå varmt! Det är tilloch med svårt att andas här för att luften är så fuktig. Så fort du går ut ur en byggnad så känns det som att du blir svettig direkt av all fukt. Det var iallafall skönt att sätta sig i den kalla bussen sen, men det blev nästan för kallt efter ett tag.

Vi åkte runt med bussen till olika ställen som Ground Zero, Empire State Building och massa sånt. Har lite bilder jag kan lägga upp när jag har tid :)
Tillslut stoppade vi i SoHo där vi fick typ fem timmar fri tid för SHOPPING! Jag gick med min rumskompis från Danmark och två från sverige med vi pratade engelska hela tiden!
Jag har en bild på allt jag köpte sen om jag lägger upp när jag har tid.

MEN mitt i allt det roliga så märkte jag att min handväska med plånbok innehållande Visakort, körkort, IDkort, rumsnyckel till campus och mobil. Så det var inte så kul men lång historia kort så slutade det med att jag åkte runt ii en NYPD polisbil med amerikanska pilser!!! Det var precis som i filmerna.

Berättar mer sen! Måste springa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0