Att lära sig ett språk

Jag har aldrog haft det sådär jättelätt för språk om jag ska var ärlig. Den genen finns liksom inte i mig. Visst kan jag snacka lite engelska men det tar typ stopp där jag är nu. Jag lär mig i skolan men jag är övertygad om att jag aldrig kommer lära mig att verkligen prata flytande engelska om jag inte åker iväg på det sättet jag ska göra.
Det var en av de många anledningar till att jag valde att ansöka från första början. Jag vill kunna prata bra enelska.

Då kommer vi nu till en av mina många funderingar kring detta. Hur kan man förberada sig inför ett utbytesår rent språkmässigt? Jag kommer ju lära mig det mesta där men finns det liksom något sätt att komma in i det hela innan man väl kommer dit? Det är ju inte direkt normalt om jag fick hela mig svenska familj att bara prata engelska med mig de sista veckorna. Känns lite knäppt.

Det jag gör just nu för att "förbereda mig" är egentligen inte mycket. Typ ingenting egentligen. Jag läser en bok på engelska med that´s it. Skulle behöva göra lite mer men hur då? Öva på glosor?


Kommentarer
Postat av: Isabelle

hej, jag ska också åka till Kalifornien nu i sommar. Var i Kalifornien är det du ska bo? :) vilka åker du med?

2010-07-03 @ 21:19:33
URL: http://isabelleincalifornia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0