Min Amerikanska Jul

Den 23:e åkte jag och Anna tillsammans med Ellen (värdmamman som tog oss till Beverly Hills) och hennes dotter och utbytesstudent till en golfklubb och åt lunch innan vi åkte för att se på bio. Vi hade planerat att åka till LA men Nicole (hennes dotter) hade fått öroninflammation och mådde inte tillräckligt bra för att åka dit så istället för att sitta hemme och göra ingenting så bestämde vi oss för att gå på bio vi tjejer. Vi såg på en film som heter "Fockers". Jag hade ingen aning om vilken film det var innan med efter tio minuter av filmen så såg jag att det var det tredje filmen i serien "Släkten är Värst/Familjen är värre (jag minns inte exakt vad de tidigare filmerna hetta men någonting liknande). Iallafall så är titlarna på filmerna helt annorlunda på engelska så jag fattade inte att det var den filmen tills jag börjat kolla på den.
Efter filmen åkte vi till en affär dom heter World Market och det var så himla häftigt! De har mat från olika länder runt om i världen och all mat är blandad runt om i affären så jag gick runt och letade efter svenska saker... plötsligt poppar julmust upp och gissa hur glad jag blev? Jag skrev av glädje och jag antar att folk trodde jag var knäpp i huvudet eller nåt haha.
Jag letade vidare och fann Nyåkers Pepparkakor :):)
Jag gick runt men ett stort leende på läpparna och kollade efter andra saker.

Jag kom hem med två kassar med ätbarheter:
Julmust - 4 flaskor
Glögg!!!!!!! (alkoholri var den så jag köpte två flaskor)
Svenskt bröd - typ lingongrova aktigt
Digestive kex - inte svenskt men jag älskar dem ändå
Felix lingonsylt :)
Tysk choklad och Haribo godis - som Yero fick i julklapp

Jag började nästan gråta när jag tog min första klunk julmust som jag drack redan innan jag kom ut ur affären. <3 <3 <3

Vi kom hem till Ellen ganska sent och vi kollade på en julfilm och åt svenska pepparkakor allihopa :) Supermysigt var det! haha alla fullkommligt älskade pepparkakorna men julmusten var däremot ingen hit vilket jag kan förstå. För en svensk som jag, som har vuxit upp med påskmust och julmust, så vore det konstigt om jag inte gillade det men om jag skulle smaka på det för första gången nu så hade jag nog inte gillat det. Hahah Ellen sa att det smakade som en blandning av öl och banan :) Jag kan förstå att hon sa öl eftersom det är malt i julmust, men banan?

Det slutade med att vi som över hos dem och hon skjutsade hem oss morgonen efter. När jag kom hem så skypade jag med hela tjoka släkten! :D :D Klockan var runt sju på kvällen hemma i Sverige när jag kom hem så jag ringde på skype och hade webkameran på och allt. Tänka sig att jag var med mitt under julfirandet där hemma. Det var så himla kul att se alla där hemma i vårt kontorrum. Fast det känndes väldigt konstigt efteråt. Där satt jag i mitt rum i USA och gjorde inte något specielltoch hemma i Sverige i huset jag bor/bodde i så är hela släkten samlad och firar jul... Jag saknar er alla!

Anna, min värdmamma och jag åkte senare på dagen hem till vår värdmammas bror och åt julmiddag tillsammans med deras lilla släkt. Det var mysigt att samlas med en släkt sådär den 24:e på kvällen. Anna och jag fick en varsinn pyjamas från Victoria's Secret från dem i julklapp. Jättegulligt av dom :)
När vi kom hem hade vår lilla tjejfamilj lite julklapps utdelning eftersom det var julafton för Anna och mig :)

Morgonen den 15:e så kom lite gäster över för en julfrukost hos oss, bland andra Ruthi och Yero såklart. Vi bjöd på ilika sorters kakor, jag och Anna hade bakat lussebullar och pepparkakor (Tack farmor!). (Anna ÄLSKAR lussebullar och hon kan säga det ordet också, Hon uttalar det som Lusebule hihi)
Vi hade även ägg, bacon och bröd. Det var jättemysigt :)
Efter att vi ätit upp vår frukost så hade vi all julklappsuttdelning. Jag fick så mycket fina julklappar och jag ska ta en bild på allt och lägga upp det så ni får se :)

Runt lunch åkte vi till en kompis till vår värdmamma och träffade hennes släkt och åt massa mat och ungicks med den ett tag.
På kvällen mös vi här hemma med te och mjukisbyxor. Senare så fick jag och Anna ett ryck och storstädade vårt rum :P haha

Idag 26:e December så gick vi till kyrkan på morgonen och efter det så var jag och Anna ett tag i shopping centret vi har närmast här (ca. fem minuter i bil från vart vi bor). Till middag så hade jag bokat ett bort på en bra restaurang vi har här som vi tre gick till. En tjejkväll helt enkelt!

Imorgon ska vi till HOLLYWOOD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag kommer seriöst gråta när jag ser Hollywood skylten. Jag kommer förmodligen hem sent imorgon men jag bloggar så fort jag kan!

Hoppas ni alla där hemma i snöiga Sverige har haft en toppen jul! :D Pussar och Kramar till er alla! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0