Christmas lights

Förra veckan när vi slutade skolan så åkte vi hem till en ny vän till oss, Olivia, och åt jättegod Mexikansk mat. Vi hade pratat om Mexikansk mat i skolan och hon sa att hennes pappa kunde göra jättegoda burritos så de bjöd in oss till deras hus för att äta Mexikansk mat och senare åka och kolla på julbelysta hus.
Det var en så himla bra dag! Det var första gången vi träffade Olivia, Kirsten och Katie utanför skolan och vi hade så kul! Hemma hos henne spelade vi biljard (Jag är sjukt bra på biljard förresten!! Jag hade ingen aning om att jag var så bra). Vi åt även den mexikanska maten som de hade förberett i dagar och det var sååå gott!!
Efter att vi hängt hemma hos henne ett tag så åkte vi med Olivias stepmom till en speciell gata där de har EXTREM julbelysning. För att köpa ett hus på denna gata så måste man skriva på ett kontrakt att man julpyntar sitt hus :P


Jag och Anna vid ett hus som hade Hawaii tema


Surfing Santa - Som ni ser så är det inte alls kallt här på kvällarna, jag tog av mig min jacka pga att det var så varmt :P
 

Många av husen hade som små stånd där de sålde tacos, tamales (en mexikans rätt som alla älskar här), popcorn, churros, varm shoklad osv. Det var nästan som en liten marknad när man gick runt.
 

Man ser inte så väl på denna bild men detta var ett Grinchen hus ;)







Ett av alla stånd som jag skrev om :)


Ett pariserjul på tomten, ja tack!





Åhh kolla på denna ren-hund! Hunden var utklädd till rudolf :):)





Fejksnö tillverkad av bomull... om de bara visste hur mycket snö vi har över hemma i sverige :P


Man kunnde inte se in i några av husen för även deras fönster var dekorerade.


Ett Disneyhus!


Noaks Ark


Såklart måste vi ha en kyrka på tomten!


Detta hus hade massa skyltar som sa God Jul oc Gott nytt År på olika språk.....


Jag hittade en "svenks" skylt!!! :D

Idag ska jag och Anna till Palm Springs tillsammans med Ellen, Marlene och Nicole :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0